آمار سازمان تامین اجتماعی در مورد کارگران ساختمانی اشتباه است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک فعال کارگری گفت: ۹۰ درصد از این حق‌بیمه‌هایی که سازمان ادعا می‌کند به افراد جدید تخصیص داده، در واقع به همان کارگرانی تعلق گرفته که قبلا سهمیه داشتند و در واقع سازمان سهمیه جدیدی باز نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید‌رضا هاشمی (رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان)، در گفتگویی، با اشاره به ادعای سازمان تامین اجتماعی مبنی بر تخصیص بیمه اجتماعی به ۷۰هزار بیمه شده جدید از سال ۹۹ تاکنون گفت: این سهمیه به کسانی تعلق گرفته که قبلا بیمه شده بودند و یا به دلیلِ عدم پرداخت حق بیمه، بیمه آنها قطع شده بود.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد از این حق‌بیمه‌هایی که سازمان مطرح کرده به افراد جدید تخصیص داده، در واقع به همان کارگرانی تعلق گرفته که قبلا سهمیه داشتند و در واقع سازمان سهمیه جدیدی باز نکرده است. در صورتیکه تامین اجتماعی می‌توانست همان سهمیه قبلی این افراد را فعال کند.

هاشمی تاکید کرد: ما برای این گفته‌ی خود مدرک داریم و می‌توانیم اطلاعات کارگران را با رضایتِ خودشان منتشر کنیم تا مشخص شود سهمیه جدیدی باز نشده است.

این فعال کارگری گفت: بحث دیگر اینکه سازمان تامین اجتماعی اخیرا اشتباهاتی در ارائه آمار  انجام داده است؛ این سازمان ادعا کرده  ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمه شده فعال داریم‌ که ما این ادعا را نادرست می‌دانیم.

وی افزود: اخیرا سازمان پیامکی به برخی از کارگران ساختمانی ارسال کرد که در آن پیامک آمده برای بهره‌مندی از خدماتِ بیشترِ تامین اجتماعی کارت مهارت خود را ارتقا دهید. این پیامک حتی برای اشخاصی که بیمه آنها قطع شده هم ارسال شده است‌، در حالیکه لزومی به ارسالِ پیامک برای آنها نبود.

هاشمی گفت: ارسال پیامک برای افرادی که بیمه آنها قطع شده نشان می‌دهد که آمار تامین اجتماعی صحیح نیست و آمار آنها با آمار تشکل‌ها متفاوت است. در این خصوص هم مستندات داریم که سازمان کارگرانی که سهمیه‌شان قطع شده را در آمار کارگران فعال آورده است.

  • منبع خبر : ایلنا