تعیین تکلیف ۱۵ پلاک تا میدان سپاه در پروژه فاز پنجم عمار یاسر قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای تملک ادامه پروژه فاز 5 عمار یاسر خبر داد و گفت: ۲۲ پلاک تا میدان سپاه باقی‌مانده که هفت پلاک تعیین تکلیف شده است و ۱۵ پلاک دیگر در حال برنامه‌ریزی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهرداد توکلی‌مقدم در حاشیه برگزاری سومین گام از افتتاح ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳، درخصوص تملکات پروژه فاز ۵ عمار یاسر در محدوده میدان معلم تا خیابان شهیدان فاطمی اظهار کرد: چالش‌های بسیاری در اجرای پروژه بلوار حضرت جعفر طیار(ع) وجود داشت.

وی همکاری ساکنان این منطقه را در موفقیت برای تملک پروژه مؤثر دانست و افزود: از مجموع تملک‌های مورد نیاز برای این پروژه بیش از ۵۰ ساله، تعداد قابل‌توجهی تملک باقی‌مانده بود و در پایان سال ۱۴۰۲ با هزینه‌ای تقریباً ۵۰۰ میلیارد تومانی تملک‌های این پروژه به سرانجام رسید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: تملک‌های انجام‌شده از خیابان معلم تا خیابان شهیدان فاطمی بود که برای ادامه آن از خیابان شهیدان فاطمی تا میدان سپاه ۲۲ پلاک باقی‌مانده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد هفت پلاک تعیین تکلیف شده و قرارداد آن‌ها آماده است و برای باقی پلاک‌ها نیز با همکاری شهرداری منطقه، تلاش می‌شود تا این روند ادامه داشته باشد.

به گفته توکلی‌مقدم، برای تملکات باقی‌مانده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است تا بتوان از بلوار معلم تا میدان سپاه به‌صورت یک خط روان مسیری را برای همشهریان افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه درخصوص بدنه خیابان فاز پنجم عمار یاسر و بلوار جعفر طیار، پیش‌بینی‌ها انجام‌شده و این پروژه در چند مسیر در حال بررسی است، گفت: تلاش بر این است که از طریق سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام شود تا این بلوار که محور اتصال دو منطقه مهم شهری بوده، به یک محور شهری فاخر تبدیل شود.