گرفتاری کارگران شهرداری ایلام با قطع اعتبار بیمه تامین اجتماعی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری ایلام به علت‌ عدم پرداخت حق بیمه از سوی شهرداری تمدید نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یک منبع کارگری در شهرداری ایلام، گفت: اداره تامین اجتماعی ایلام به دلیل بدهی‌های مالی شهرداری به تامین اجتماعی از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران خدماتی شهرداری ایلام با بیان اینکه اداره تامین اجتماعی باعدم تمدید بیمه کارگران می‌خواهد به بدهی‌های قبلی خود از کارفرما برسد، افزود: این عمل اداره تامین اجتماعی ایلام خلاف قانون است چراکه این کارگران بین ۱۰ تا۱۵ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از میزان بدهی‌های بیمه‌ای شهرداری به سازمان تامین اجتماعی بی‌اطلاعیم اما گویا سازمان تامین اجتماعی حسابهای شهرداری را برای وصول طلب مالی خود مسدود کرده است، گفت: من و همکارانم درست است که بابت برخی مطالبات پرداخت نشده طلبکاریم اما مطابق با ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی این وظیفه کارفرماست که حق بیمه را از مزد کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.

به گفته وی؛ عدم تمدید اعتبار درمانی، برای تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، مشکلاتی ایجاد کرده است.

این کارگر گفت: در حال حاضر همکاران منتظر هستند که کارفرما معوقات مزدی و بیمه‌ای آن‌ها را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

این کارگر شهرداری ایلام در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت کارگران شاغل در مجموعه شهرداری ایلام باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات ما کارگران با حداقل دریافتی بی‌تفاوت نباشند.

  • منبع خبر : ایلنا