تجمع کارگران پیمانکاری آبفای رودبار در اعتراض به۷ماه مطالبات معوقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
جمعی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان رودبار در اعتراض به پرداخت نشدن ۷ ماه مزد خود، مقابل ساختمان اداره آب و فاضلاب‌این شهر تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شماری از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار، صبح امروز دوشنبه (۴تیر ماه) به پرداخت نشدن حدود ۷ ماه حقوق خود معترض شدند.

این کارگران گفتند: مطالبات حدود ۶۰ نفر از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند از آذر ماه سال گذشته (۱۴۰۲) پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت معیشتی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها افزودند: هر ماه به مطالباتمان افزوده می‌شود و در حال حاضر که در تیر ماه ۱۴۰۳ قرار داریم ظاهرا پیمانکار تنها امکان پرداخت بخشی از طلب مانده فروردین ماه سال ۱۴۰۲ کارگران را دارد اما برای پرداخت ۷ ماه از مطالبات پایان سال گذشته و جاری کارگران هیچ برنامه مالی نداشته و نیازمند تامین بودجه از استان است.

یکی از کارگران گفت: شماری از همکاران که در روستاها و شهرهای اطراف رودبار ساکن‌اند، بیش از یک هفته است برای حضور در محل کار خود هزینه رفت و آمد ندارند. برخی دیگر که با خودروهای شخصی در محل کار خود حاضر می‌شوند هر روز بعد از ساعت کاری برای امرار معاش و تامین نیاز خانوادهایشان دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند.

طبق اظهارت وی، شرکت پیمانکار مشکلات مالی دارد و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان گیلان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه نظارتی بر کار شرکت‌های پیمانکاری نیست، نیست و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است، تصریح کرد: باید اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شرکت پیمانکار به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

او در خاتمه تاکید کرد: در صورت تداوم بی‌توجهی مسئولان شهرستانی به استیفای حقوق کارگران پیمانکاری آبفای رودبار ناچاریم عازم مرکز استان شویم تا از مسئولان استانی بویژه نهادهای قضائی درخواست کمک کنیم.

  • منبع خبر : ایلنا