زارع‌پور بیان کرد: دستورات شهید رئیسی به وزارت ارتباطات درباره فیبرنوری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم، برنامه خود را به ستاد انتخابات کشور داده‌ایم و اگر تصویب شود، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین دستورهای رئیس‌جمهور در حوزه وزارت ارتباطات، اظهار کرد: آخرین وزارت‌خانه‌ای بودیم که رئیس‌جمهور برای بازدید آمدند. در آن بازدید گزارشی درباره فیبر نوری دادیم که رئیس‌جمهور گفتند مساله این شهرهای باقی مانده را هم حل کنید. در حوزه فضایی دستوراتی دادند تا کار با قدرت ادامه یابد. از اینکه در این حوزه از توان بخش خصوصی استفاده کردیم، تمجید کردند. در حوزه محتوا هم گفتند وزارت ارتباطات می‌تواند به سایر دستگاه‌ها کمک کند. ما دستورات رئیس جمهور را دنبال می کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برنامه ما ۴ ساله بوده و همه اقدامات فضایی، دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال، توسعه زیرساخت ارتباطاتی و پست بانک طبق زمان بندی جلو می‌رود. برخی از کارها مثل فیبرنوری از جنس کارهای عمرانی است و ما کار ۱۰ ساله را می خواستیم سه ساله انجام دهیم. وعده ما پوشش ۲۰ میلیون نفر در طرح فیبر نوری تا پایان دولت بود که با توجه به شرایط پیش‌آمده به این عدد نمی رسیم ولی کار با شتاب دنبال می‌شود.

زارع پور در خصوص نقش وزارت ارتباطات در برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: تجربه موفق انتخابات مجلس را داریم که در دور اول، ۹۹ درصد استعاملات و احراز هویت بر خط انجام شد. در دور دوم  هم پوشش ۱۰۰ درصدی داشتیم. این آمادگی را داریم که در صورت موافقت شورای نگهبان، از این تجربه در انتخابات ریاست‌جموری استفاده کنیم. استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار دادیم و اقبال خوبی صورت گرفت. در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت در انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم که نامزد کمتری دارد و استفاده خوبی می توان از این ظرفیت کرد. برنامه خود را به ستاد انتخابات کشور داده‌ایم و اگر تصویب شود، می توان از این ظرفیت استفاده کرد.