هفته کارگر؛ بهترین فرصت برای بیان مشکلات کارگران است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در نماز جمعه این هفته شهرستان قائم شهر به مناسبت هفته کارگر حضور یافته و سخنران پیش از خطبه و نماز این مراسم شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نصراله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگراستان مازندران) به مناسبت هفته کارگر و در سخنرانی پیش از نماز جمعه شهرستان قائم شهر، با تبریک آغاز هفته کارگر، اظهار داشت: نبود امنیت شغلی و عدم اجرای برخی قوانین ازجمله الزام درمان رایگان؛ کارگران ایران را رنج می‌دهد.

دریابیگی با اشاره به چگونگی شکل گیری روزجهانی کارگر، گفت: اعتراضات کارگران آمریکایی به شرایط سخت کارشان و سرکوب آنان توسط پلیس سازمان ملل را بر آن داشت که سازمان بین المللی کار را ایجاد نماید و امروز در سراسر دنیا این روز باشکوه گرامی داشته می‌شود.

این فعال کارگری با قدردانی از حمایت‌های قاطع رهبری از جامعه شریف کارگری و تاکیدات ایشان بر حفظ امنیت شغلی کارگران و لزوم حل مشکلات آنان ازجمله اجرای قانون الزام درمان رایگان گفت: سالهاست که اجرای قانون الزام درمان رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی به محاق رفته و بخش زیادی ازدرآمد کارگران و بازنشستگان صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.

دریابیگی به رسالت خطیر وزارت تعاون وکار در حمایت از امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و گفت: با گسترش پدیده‌ای به نام قراردادهای موقت؛ امروز امنیت شغلی برای کارگران ایرانی مفهومی ندارد.

او گفت: امروز تورم و گرانی‌ها عرصه را بر کارگران و حداقل ۵ میلیون نفرکارگر بازنشسته تنگ نموده و انتظار داریم وفق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی دستمزد‌ها تعیین گردد که البته دو سالی است که در این خصوص با چالش‌هایی مواجه هستیم.