خبر وزیر دادگستری درباره درآمد و اشتغال وکلای دادگستری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر دادگستری از بررسی مقدماتی لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه و وزارت دادگستری و همچنین اجباری شدن گرفتن وکیل در دعاوی و تامین هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، امین حسین رحیمی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: اصلاحات ویراشی در قانون جرائم راهنمایی و رانندگی را در دستورکار داریم.
وی ادامه داد: طبق اصلاحات در دست انجام، جرایم ریالی تخلفات حادثه‌ساز به خصوص جرائمی چون سبقت ممنوع در جاده‌های یکطرفه، عبور از چراغ قرمز و رانندگی در حالت نامتعارف چندین برابر افزایش یافته است.
وزیر دادگستری با اشاره به تخلفات انجام شده در بخش خرده‌فروشی‌ها و تشدید بازرسی‌ها، گفت: براساس بحث‌ها و تصمیمات وزارت صمت با ایجاد پست قائم مقامی در امور بازرگانی، کنترل بر شرکت‌ها، کارخانجات و خرده‌فروشی‌ها شدت می‌گیرد و سازمان تعزیرات با قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی، همکاری خواهد داشت.
رحیمی تصریح کرد: لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه و وزارت دادگستری در دست تدوین است.
وی از اجباری شدن گرفتن وکیل در بسیاری از دعاوی در قالب لایحه مذکور خبر داد و در عین حال گفت: هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.