کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیربومی با همکاری استارتاپ‌ها
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، همکاری با محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی قم را موجب کاهش وابستگی شهر قم به محصولات خارجی و حتی غیربومی دانست.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی مؤمن حجازی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی در دانشگاه قم اظهار کرد: هدف از اجرا و برگزاری این رویداد آشنایی با ایده‌های نسل جوان و شرکت‌های استارتاپی است تا در این مسیر موضوعات مدیریت شهری از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری قم در حوزه‌های مختلفی ازجمله خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و فرهنگی پذیرای ایده جوانان است، افزود: این رویداد فناوری اطلاعات با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده و با استفاده از این ظرفیت، می‌توان به سمت تولید محصول حرکت کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: در حال حاضر ارتباط شهرداری با حوزه صنعت و حوزه دانشگاه‌ها بسیار تنگاتنگ است و تمایل مدیران شهرداری برای استفاده از ایده‌های نو و دانشگاهی نشان‌دهنده این حقیقت است.

مؤمن حجازی با اشاره به اینکه همکاری شهرداری قم و دانشگاه گام مثبتی برای هوشمندسازی شهر محسوب می‌شود، افزود: حرکت دنیای امروز بر مبنای تکنولوژی است و نقش دانشگاه در توسعه مرزهای دانش و تکنولوژی قابل‌انکار نیست.

وی ادامه داد: هدف برگزاری چنین رویدادهایی این است که بتوان ظرفیت‌های تخصصی را شناخت و به شکل متقابل شرکت‌هایی که در حوزه تولید محصولات متعدد فناوری اطلاعات فعال هستند نیز از نیازهای شهرداری مطلع باشند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ابراز کرد: برگزاری چنین رویدادی می‌تواند کمک کند تا بتوان از سطح نیازها و ظرفیت‌های دانشگاه و مجموعه‌های آکادمیک و شهرداری اطلاع یافت؛ در نتیجه این کار در درجه اول وابستگی به محصولات خارجی کم شود و در درجه دوم سطح وابستگی به شرکت‌های غیربومی نیز کاهش یابد.

مؤمن حجازی گفت: حضور استارتاپ‌ها در این رویداد و ارتباطی که با آن‌ها برقرار می‌شود موجب افزایش این همکاری خواهد شد و یک تعامل همه‌جانبه و رو به رشد ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این نخستین باری بوده که چنین رویدادی در حال انجام است، امید است با ایجاد زمینه‌های لازم همه‌ساله این رویداد برگزار شود و همه کسانی که دوست دارند به مدیریت شهری کمک کنند، وارد میدان شوند.