تجمع کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی اصفهان در اعتراض به معوقات مزدی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی اصفهان به معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جمعی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی اصفهان صبح امروزچهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) با تجمع در محوطه محل کار خود خواستار پیگیری مطالبات معوقع مزدی خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: حدود ۸۰ نفر از نیروهای پیمانکاری شرکت «فراب» در پتروشیمی اصفهان هستیم که مطالبات مزدی ما از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نشده است در عین حال هنوز عیدی و پاداش خود را دریافت نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه شرکت «فراب» یکی از پیمانکاران طرف قرارداد با پتروشیمی اصفهان است که به واسطه شرکت مادر (اودی سی سی) در پروژه‌های مربوط به تجهیز و ساخت پتروشیمی مشارکت دارد، درباره دلایل اجتماع امروز همکارانش گفت: کارگران از کارفرمای مادر (شرکت او دی سی سی) درخواست دارند نظام پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری را زیرنظر داشته باشند و اجازه ندهند که پیمانکاران حقوق کارگران را با این اندازه تاخیر بپردازند.

او افزود: پیش از این مطالبات بیشتری داشتیم که اسفند ماه سال گذشته بخشی ازآن به حساب کارگران واریز شد اما تصور ما این بود که کارفرما بعد از این به تعهدات خود برای پرداخت به موقع حقوق عمل خواهد کرد که این اتفاق نیفتاد.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه در تجمع امروز نیروهای حراستی قول دادند مطالباتمان را پیگیری کنند، گفت: نارضایتی ما به این جهت است که پتروشیمی سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی و پرداخت مطالبات کارگران ندارند. در واقع موضوع خروج پیمانکاران از صنعت پتروشیمی چندین سال است که از سوی دولت مطرح می‌شود، اما تاکنون کاری برای اجرای این مطالبه کارگران انجام نشده است.

به گفته این کارگر؛ در این شرایط اقتصادی باید حقوق کارگران به موقع پرداخت شود تا زندگی آن‌ها به مشکل برنخورد و بتوانند از پس هزینه‌های یومیه زندگی بربیایند.

  • منبع خبر : ایلنا