«کیهان بد» با حداقل ظرفیت مشغول کار است/ خواستار افزایش ظرفیت در تولید و نیروی کار هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران سابق کارخانه «کیهان بد» می‌گویند که این واحد صنعتی با حداقل ظرفیت فعالیت تولیدی خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در کارخانه «کیهان بد» گفتند: فعالیت کارخانه که در زمینه تولید «محصولات بهداشتی و تنظیم خانواده» در شهرستان تاکستان استان قزوین قرار دارد، از حدود دو سال قبل تاکنون به بهانه کمبود مواد اولیه تولید به حداقل رسیده است.

به گفته کارگران؛ ظرفیت نیروی انسانی «کیهان بد» به حدود ۱۱۰ کارگر می‌رسد ولی در حال حاضر حدود ۱۰ کارگر در این واحد مشغول کارند.

کارگران تصریح کردند: دلیل توقف فعالیت تولیدی این کارخانه کمبود مواد اولیه «لایتکس» است که از خارج از کشور تامین می‌شود.

به گفته کارگران، در چند سال گذشته فعالیت «کیهان بُد» دیگر رونق سابق را ندارد و در نتیجه کارفرما از مدت‌ها قبل ناچار شده با کاهش نیروی کار بخش زیادی از فعالیت کارخانه را متوقف کند.

به گفته آن‌ها، سال ۹۹ کارفرما حدود ۴۰ کارگر باقیمانده کارخانه یکجا اخراج کرد. کارگرانی که هم اکنون در این واحد باقی مانده‌اند، تعدادی مشغول بسته‌بندی محصولاتی هستند که از قبل در انبارها به صورت بهداشتی نگهداری می‌شود و مابقی مشغول نگهبانی و حراست از این واحد تولیدی هستند.

به گفته کارگران کیهان بد، کارفرمای فعلی تمام تلاش خود را برای رونق تولید به کار گرفته اما شرایط فوق امکان ادامه فعالیت تولیدی را از وی گرفته است.

کارگران کیهان بد در پایان اظهارات خود گفتند: برای تحقق اهداف شرکت و حضور شایسته در بازار تولید نیازمند کمک مسئولان هستیم و امیدواریم طی چند سال آینده به ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید و نیروی انسانی در این واحد دست پیدا کنیم.

  • منبع خبر : ایلنا