طراحی ۴۲ ایستگاه در نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس شهر قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از طراحی تعداد ۴۲ ایستگاه اتوبوس در «نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس» در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم در زمینه اجرای طرح نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس با معاونت حمل و نقل شهرداری قم همکاری دارد.

وی با اشاره به اخذ دو مشاور در این حوزه افزود: طراحی این ایستگاه‌ها بر اساس اقلیم شهر قم و با تاکید بر تکریم شهروندان صورت می‌گیرد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه تیم‌های اداره کل فنی و طراحی با هماهنگی حوزه حمل و نقل و ترافیک بازدیدهایی در سطح مناطق داشته‌اند سال گذشته حدود ۴۲ ایستگاه اتوبوس تحت عنوان نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس طراحی و ابلاغ شد.

نیک خلق احمدی با بیان اینکه ادامه کار این ۴۲ ایستگاه در سال جدید نیز ادامه دارد و هر هفته از طرف مناطق چند مورد ارسال می‌شود، گفت: در این زمینه اقداماتی مانند نقشه برداری، طراحی و مطابقت طرح با فضای کلی معبر و مکان اجرا صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: هدف اجرای نهضت سبز ایستگاه‌های اتوبوس در قم بهبود سیما و منظر شهری و بهبود وضعیت اقلیمی و رفاهی ایستگاه‌های اتوبوس است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تصریح کرد: بعضی ایستگاه‌های اتوبوس شهر قم نیاز به بهبود وضعیت دسترسی دارد و در بعضی دیگر به سازه سازگار با سیما و منظر شهری نیاز داریم. همچنین استفاده از فضای سبز به منظور بهبود وضعیت اقلیمی ایستگاه و زیبایی محیط اطراف آن صورت می‌پذیرد.