ادامه رایزنی‌های کارگران آبفای رودبار برای وصول ۸ ماه حقوق معوقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رایزنی‌های کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب رودبار گیلان برای وصول ۸ ماه حقوق معوقه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یک منبع کارگری در آبفای رودبار گفت: شماری از کارگران پیمانکاری آبفای رودبار که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کارند؛ به محقق نشدن وعده‌های داده شده ازسوی مسئولان اعتراض کردند.

این کارگران مدعی‌اند: بعد از ادغام اداره آبفا روستایی به شهری این اداره با چالش‌های مختلفی از جمله پرداخت حقوق کارگران پبمانکاری مواجه شد و تاکنون برنامه و راهکاری برای برون رفت از این بحران ارایه نشده است.

آنها با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزدشان کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: درحالی مطالبات مربوط به ۸ ماه حقوق سال گذشته و جاری خود را از پیمانکار دریافت نکرده‌ایم که کارفرما مدعی است صورت وضعیت مالی خود را از آب و فاضلاب دریافت نکرده است.

طبق اظهارات کارگران آبفای رودبار؛ آن‌ها به دلیل‌ عدم دریافت حقوق و دستمزد (از آذر ماه سال گذشته) با مشکلات مالی روبرو شده‌اند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند: بارها از مسئولان استان و شهرستان درخواست کرده‌ایم حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی نه پیمانکار و نه آبفای رودبار مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را برعهده نمی‌گیرند.

طبق اظهارات یکی از کارگران در آخرین پیگیری‌ها در هفته گذشته و پس از اجتماع کارگران در مقابل ساختمان آبفای رودبار، مسئولان وعده پرداخت بخش از طلب مزدی کارگران را دادند که متاسفانه انجام نشد به همین دلیل کارگران با امضای نامه‌ای خطاب به اعضای شورای تامین شهرستان در خواست پیگیری مطالبات معوقه خود را داده‌اند.

به گفته او؛ کارگران پیمانکاری خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری برای معوقات مزدی کارگران آبفای رودبار اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند.

  • منبع خبر : ایلنا