«کاشان»؛ نگین درخشان انگشتر گردشگری استان اصفهان است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با اشاره به جایگاه گردشگری کاشان گفت: کاشان چون نگین انگشتری در این استان میدرخشد و از این حیث دارای نقش آفرینی ویژه در کشور است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا »  از کاشان ، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با اشاره به جایگاه گردشگری کاشان گفت: کاشان چون نگین انگشتری در این استان می‎درخشد و از این حیث دارای نقش آفرینی ویژه در کشور است.

امیر کرم زاده در آیین اختتامیه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان که به میزبانی کاشان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‎های گوناگون کاشان بزرگ، این خطه را شهر گل وگلاب و آئینه، شهر هنر، مخمل، زری و ابریشم، شهر نقاشی و فرش و شهر جهانی نساجی سنتی و خانه های تاریخی نامید.

وی همچنین با یادآوری مفاخر و مشاهیر کاشان خاطرنشان کرد: چهره‎های برجسته‎ای نظیر غیاث الدین جمشید کاشانی، کمال الملک، سهراب سپهری، کلیم کاشانی، محتشم کاشانی و…در این دیار پرورش یافته‎اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، آمار بالای بازدید از آثار تاریخی کاشان وهمچنین ظرفیت‎های غنی فرهنگی و تمدنی این شهر را بیانگر توجه ویژه در زمینه مرمت بناهای تاریخی و همچنین ارتقای زیرساخت‎ها در این منطقه دانست.

کرم‎زاده به آمار استانی گردشگری طی ایام سفر نیز اشاره و عنوان کرد: ثبت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار اقامت-سفر به همراه ۷ میلیون بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری و ۲۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی نشانگر ظرفیت قابل توجه این حوزه در استان اصفهان است.

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی