هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم هم بپسندیم/ ریشه فساد کرسنت و چای دبش در ناکارآمدی است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیشب بحث از کرسنت و چای دبش کردیم، ریشه این فسادها و خسارت ها در کجا است؟ بدون شک در ناکارآمدی است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدباقر قالیباف در آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ گفت: دیشب که از اینجا رفتم با خودم فکر می‌کردم در روز عید چه چیزی را بگویم. من فکر می کنم همه نکاتی را که قبلا گفتم؛ موضوعاتی است که در ۲ الی ۳ دهه گذشته گفته ایم. من باز می‌گردم به این ریشه که چرا این مشکلات حل نشده است.

وی تاکید کرد: اول در نقشه دشمن حرکت نکنیم. آن ها نمی خواهند یک افق روشن در ذهن مردم ما شکل بگیرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز دشمنان حتما آرامش و آسایش را برای ملت ما نمی ‌خواهند، حتما آن ها دنبال این هستند که مردم ما را پریشان کنند و ما نباید در این جهت حرکت کنیم. ما با حرکت، بیانات و رفتار خودمان به این موضوع توجه کنیم تا خدایی ناکرده ما نقشه دشمن را تکمیل نکنیم و حرکت خودمان را تکمیل کنیم.

وی افزود: مردم امروز دغدغه دارند که وقتی موعد اجاره خانه‌هایشان تمام شد به کجا پناه ببرند، به کدام شهر و روستا پناه ببرند؟ کجا زندگی کنند؟ در تحصیلات و معیشت مشکلات این است، ما باید آرامش ایجاد کنیم.

قالیباف گفت: ما تنش درست نکنیم، گشایش درست کنیم، اگر بحث  و دعوا می کنیم حتما حل مشکلات مردم مبنا باشد. اگر این نباشد هفته آینده هر کدام از ما توفیق داشته باشیم باید برای حقوق کردم تصمیم بگیریم. اینجا قدرت همراه سازی و اجماع می‌خواهد. دیشب بحث از کرسنت و چای دبش کردیم، ریشه این فسادها و خسارت ها در کجا است؟ بدون شک در ناکارآمدی است.

وی تاکید کرد: وقتی تنش و ناکارآمدی است وقتی ما می‌بینیم به اندازه صادرات نفت‌مان امروز در داخل حیف می‌کنیم، بعد الان شده خردادماه و سه ماه گذشته و مصوبه قطعی و قانونی یعنی پرداخت پول بازنشستگان را انجام نداده ایم. خب نیاز به وحدت و اجماع‌سازی داریم. باید هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم بپسندیم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرگونه تلاش، هرگونه فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم. گیر اساسی ما این است که وقتی بر پست و مسئولیت نشستیم دغدغه مردم ممکن است خدائی نکرده دغدغه دوم‌مان باشد. باید هر آنچه برای خود می پسندیم برای مردم بپسندیم. اگر گرفتار تنش‌ها و بگومگوهای گذشته شدیم و مشکلات زندگی مردم که امروز واقعا آسایش ندارند و پریشانند را چاره اندیشی نکردیم و به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکرده ایم.

وقتی وارد نیروی انتظامی شدم، نیروی انتظامی را از  تنش با مردم بیرون آوردم

قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه قالیباف برای همه شما شناخته شده است، گفت: من اهل کارم نه اهل دعوا و تنش؛ من همه عمر و جوانی ام را برای زندگی و دین مردم جنگیدم. این دعواها نه مشکل مسکن را، نه مشکل گرانی خودرو و امنیت را حل می کند، نه تورم را حل می کند نه صدای کشاورز مظلوم را می رساند. نه مشکل سربازان را و نه مشکل کارمندان را تورم ۴۰ درصد حل می کند

وی یادآور شد: هرگز وارد دعواها نشده‌ام، ما در جنگ بزرگ شده‌ایم و تلاش کردیم. هرگز قالیباف وارد جنگ و دعوا نمی‌شود چرا که این دعواها هیچ ثمری ندارد. به خدا دعواهای سال های ۸۸ و ۹۲ برای مردم نبود و بعد فراموش کردند چه حرف‌هایی زدند. الان من نگران این هستم که اتفاقات آن سال ها دوباره تکرار نشود. من به پشتوانه برنامه هایم هستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بدون شک تلاش می کنیم بدون جدل سیاسی مشکلات مردم را حل کنیم. من می خواهم مدیر قوه مجریه باشم نه یک سخنران.

قالیباف یادآور شد: وقتی وارد نیروی انتظامی شدم، نیروی انتظامی با مردم درگیر بود اولین کاری که انجام دادم نیروی انتظامی را از  تنش با مردم بیرون آوردم در کمترین مدت شد نیروی مورد اعتماد مردم شد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: من وقتی وارد شهرداری شدم هیچ دولتی با من خوب نبود، با سه  دولت کار کردم. هم با اصلاح‌طلب کار کردم و هم با اصولگرا کار کردم. هر سه با من مخالف سیاسی بودند ولی هرگز تنش درست نکردم. اگر پشت میز ریاست‌جمهوری نشستیم با جدل سیاسی و عافیت طلبی و بهانه جویی زندگی مردم و جوانان را نباید تلف کنیم.

وی گفت: در مجلس یازدهم، قوانین بر زمین مانده را به سرانجام رساندیم. قانون تجارت چندین سال است که در چندین مجلس باقی مانده بود، ولی در این مجلسی که بودم نهایی شد. در حالی که آنجا هم سلایق مختلف بود ولی آرامش را حاکم کردم. امروز هم می‌گویم که با آرامش این طرح‌ها را اجرا می کنم و با زمان بندی تحویل می دهم.

اگر فاصله حقوق سالیانه با تورم را درست نکنیم سفره مردم کوچک‌تر می‌شود

قالیباف در بخش بعدی حرف‌های خود گفت: اولین وظیفه ما این است که برای زندگی مردم ایرانی یک سپر حمایتی درست کنیم و اگر فاصله حقوق سالیانه با تورم را درست نکنیم سفره مردم کوچک‌تر می‌شود. کالاهای اساسی جهیزیه و سلامت را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی افزود: موضوع دوم مسکن است، اینقدر مسکن مهم است که هر روز خانواده ها اضطراب دارند، با تجربه ای که در شهرداری دارم ما می توانیم ۲۰۰ متر زمین را در اختیار خانواده‌هایی که فرم‌شان قرمز نیست قرار دهیم و دیگر درگیر وام نمی‌شود و می‌تواند مشارکتی بسازد.

قالیباف تاکید کرد: طرح خودرو بسیار برای کشور مهم است مخصوصا خودروهای سنگین که سن آن‌ها ۳۰ سال است. من رانت خودرو را حل خواهم کرد و واردات خودرو را هم آزاد خواهم کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرح هادی یکی از معضلات روستاها است و حتما طرح های هادی را بررسی و انجام خواهیم داد. روستاها صاحب ندارد و در برنامه هفتم این کار را انجام خواهیم داد و حتما اشتغال را به روستا باز خواهیم گرداند. در کشاورزی نرخ فروش محصولات چیزی حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد دستش را می گیرد و این ظلم است. نکته دیگر هدر رفت آب است که ما برای آن طرح داریم. امروز ۲۰ هزار میلیارد دلار واردات کشاورزی داریم که حتما امنیت غذایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد که ما آن را حل خواهیم کرد.

نمی شود با برجام همه را علاف و بلاتکلیف نگه داریم

اگر سوت زنی در مجلس قانون و تصویب و ابلاغ شد دیگر کسی زندان نمی‌رود

قالیباف در بخش بعدی حرف‌های خود بیان کرد: تاکید کردم نباید وارد تنش و اختلاف شویم، ولی باید جایی وارد شویم و آن جا بحث های کارشناسی است. تجربه و اجرا با قرص و شربت و تزریق منتقل نمی‌شود؛ نیاز به تجربه و دانایی دارد. هرکسی وزیر اقتصاد ، رئیس سازمان برنامه و غیره شود قطعا حتما وارد چالش می شوند، اینجاست که یک رئیس جمهور با تجربه وارد می شود .

وی افزود: نمی توان فقط با برنامه و شعار  مشکلات را حل کرد. اگر قانونی که در مجلس می نویسیم اجرا نشود یک کاغذ در دستان من است. ما در اداره کشور گیر کردیم و فکر می کنیم گیر ۲ پیچ هستیم به ولله قسم قوه مجریه جای آزمون خطا نیست، محل زندگی، جان و مال مردم است. از اعضای کابینه ام پیمان می گیرم که هیچ چرخی را به خاطر چرخ دیگر تعطیل نکنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: نمی شود با برجام همه را علاف و بلاتکلیف نگه داریم. آن روزی که من کار را شروع کنم اصلاح را در داخل و خارج شروع می کنم و در سیاست خارجی با قانون راهبردی حق را می‌گیرم. نباید در قوه مجریه منتظر دست بیگانگان باشیم.

وی گفت: اگر سوت زنی در مجلس قانون و تصویب و ابلاغ شد دیگر کسی زندان نمی‌رود. امروز شفافیت برای هر سه قوه ابلاغ شده و یکی از افتخارات مجلس است.

عهد دارم ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشم

قالیباف در جمع بندی سخنانش گفت: مردم عزیز ایران شما در لحظه تصمیم قرار دارید، بخش زیادی از شما هنوز تصمیم نگرفته اید و  در حال مقایسه هستند از ما ۶ نفر یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید شما فقط به یک نفر رأی نمی دهید. بلکه شما درباره زندگی خود و آینده کشورتان تصمیم می‌گیرید. شما تصمیم می‌گیرید تورم کشورتان چند خواهد بود. شما تصمیم می گیرید قیمت گوشت، مرغ و اجاره خانه‌تان چقدر باشد. آبادانی به روستای‌تان بازگردد یا قرار است صدای شما میان هیاهوی سیاسی گم شود. تصمیم می‌گیرد واحد تولیدی شما کار می کنید می تواند همچنان ادامه دهد یا از کار بیکار شوید.

وی ادامه داد: شما تصمیم می‌گیرید همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود یا سفره شان همچنان خالی باشد. شما تصمیم می‌گیرید حقوق کارگران و کارمندان متناسب با تورم باشد یا خیر. شما تصمیم می‌گیرید بالاخره صاحب خانه باشید یا سر سال نگران اجاره خانه باشید. شما تصمیم می گیرید مادر خانواده نفس راحتی از بار مالی خانواده بکشد یا خیر. شما تصمیم می گیرد همچنان شاهد حضور بی رویه اتباع بیگانه باشید که شغل و امنیت تان را به خطر می اندازید .

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید فیلترینگ حل شود، تصمیم درباره کنکور گرفته شود. مردم عزیز ایران، واقعاً فرق می‌کند که چه کسی رئیس جمهور باشد. رئیس جمهور باید بلافاصله تصمیمات مهم بگیرد و آن را اجرایی کند. اگر درست تصمیم نگیرد شاهد گرانی خواهید بود؛ اگر به موقع تصمیم نگیرد مجبور می شوید یا ایران را به ترامپ بفروشید یا کشور را دچار تنش کنید!

قالیباف گفت: عهد دارم ادامه راه شهید رئیسی باشم عهد دارم ادامه راه شهید رئیسی باشم و پروژه‌های باقی مانده او را به اتمام برسانم.خواهشمند افزایش مشارکت در انتخابات هستم.از همه شما ملت ایران در اولویت اول خواهشمند مشارکت در انتخاب هستم. مشارکت امنیت ملی ماست. روزی نیست که مسئله‌های فرعی به اصلی تبدیل شود. روزی است که باید برای فردای خود و آینده کشورتان تصمیم بگیرید. شما تصمیم می گیرید که کشور را به ترامپ بفروشید یا وارد تنش شوید. مردم ایران امروز روز تردید نیست.

  • منبع خبر : ایلنا