کارگران ساختمانی در گرگان از داشتن بیمه محروم هستند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: همانطور که مسئولان هم میدانند بسیاری از کارگران ساختمانی در گرگان از داشتن بیمه محروم هستند و نمایندگان مجلس بجای حل آن دنبال بند و تبصره هستند، از نمایندگان جدید میخواهیم حتما مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، جوادکمیزی اظهارکرد: تا به امروز طبق آ مار ما ۱۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی در شهر گرگان از داشتن بیمه محروم هستند و هنوز این قشر مظلوم جامعه در بلاتکلیفی قراردارند.

وی ادامه داد: قطعا  با موافقت کلیات طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی توسط این مجلس باز هم وضعیت بیمه کارگران ساختمانی تغییر نخواهد کرد.مشکل عدم قبول مسئولیت دولت و عدم حمایت سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: مشکلات  معیشتی کارگران ساختمانی هچنان ادامه دارد و فقر قطعا آسیب های اجتماعی را  در جامعه افزایش می‌دهد و این وضعیت به ضرر کل جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: متاسفانه ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است وکارگران ساختمانی این سازندگان در بلندی صدایشان به گوش مسئولان زیربط نمیرسد، اینان ضعیف‌ترین قشر جامعه کارگری هستند.اکثر آنها بیمه ندارند و اگر اتفاقی برای آنها بی افتاد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟!