دیدار ائمه جمعه هند با نماینده ولی فقیه در کاشان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
ائمه جمعه کشور هندوستان در سفری که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دعوت نماینده ولی فقیه در کاشان به این شهرستان داشتند، روز گذشته ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان، در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه ایت الله اعتمادی کاشان نیز شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  کارگر ایرانی « ایونا » از کاشان، ائمه جمعه کشور هندوستان در سفری که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دعوت نماینده ولی فقیه در کاشان به این شهرستان داشتند، روز گذشته ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان، در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه ایت الله اعتمادی کاشان نیز شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اظهار داشت: امیدوارم دقایقی که در این شهر حضور دارید، مصداق حسنه برای شما نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، گفت: با گذشت ۸۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیت الله مطهری را گروه تروریستی فرقان به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه گروه فرقان در ترور مقام معظم رهبری و آیت الله مطهری دست داشت، خاطرنشان کرد: به قدری شهید مطهری برای امام راحل عظمت داشت که وقتی همسر این عالم شهید خدمت امام در جماران می‌رسد، حضرت امام(ره) می‌فرماید شما باید به من تسلیت بگویید، چرا که من عمود خیمه خود را از دست دادم.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه پدر شهید مطهری در خواندن قرآن در سحر مداومت داشت، اظهار کرد: از شهید مطهری نقل شده است که اگر می‌خواستیم بفهمیم امروز چه روزی از ماه قمری است، به سراغ قرآن پدر می‌رفتیم وقتی نشان را نگاه می‌کردیم می‌دیدیم امروز هجدهم ماه شوال است.

منتخب مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامین انقلاب بر خواندن یک دوره آثار شهید مطهری تاکید دارند، ابراز کرد: کسی که به آثار استاد مطهری مسلط باشد، می‌تواند ۸۵ تا ۹۰ درصد شبهات امروز را پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن، انسان‌ها دو دسته هستند، مومن عالم و مومن غیرعالم، گفت: اگر مومن غیر عالم فقط برای ایمانش باشد “یرفع الله الذین آمنوا منکم درجه” و وقتی هم که مومن عالم شد “یرفع الله الذین اوتوا العلم درجات” است.

در ابتدای جلسه نیز مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده به جایگاه معلم و استاد اشاره کرد.

در پایان حجت الاسلام امینی مبلغ زباندان حوزه علمیه هم به زبان انگلیسی گزارشی از اقدامات علمی و جاذبه‌های توریستی و مذهبی شهرستان کاشان را برای مهمان از کشور هندوستان ارائه کرد.

شایان ذکر است ائمه جمعه کشور هند ضمن شرکت در درس اخلاق امام جمعه کاشان، از باغ تاریخی فین، آبشار نیاسر و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام. /

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی