عدم امنیت شغلی، حیات و آینده کارگران را تهدید می‌کند/ مسئولین گویا در این کشور زندگی نمی کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس کانون انجمن های کارگری استان مازندران گفت:عدم امنیت شغلی، حیات و آینده کارگران را تهدید می‌کند و بطور قالب جانب کارفرمایان گرفته می شود. این در حالی است که هیچ مسئولی فریاد کارگران نمی شود و مسئولین گویا در این کشور زندگی نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شیرافکن در مراسم بزرگداشت مقام کارگر در محل تشکیلات خانه کارگر مازندران که با حضور جمع کثیری از کارگران وباز نشستگان بر گزار شد‌، با اشاره به رشد بالای تورم و عدم توان خرید کارگران ، گفت: برای رفع این مسئله شورای عالی کار باید حداقل حقوق که همان نرخ تورم و نرخ سبد معیشت است را در افزایش حقوق کارگران اعمال می‌کرد که اینچنین نشد.

وی با تاکید بر الزام اجرای قانون کار و اعاده حقوق کارگران گفت: متاسفانه همه ی وعده های انتخاباتی نادیده گرفته می شود.

شیر افکن با اشاره بحران بهداشت در آینده جامعه کارگری، گفت: عوارض عدیده نظیر پوکی استخوان و سایر بیماری ها بر اثر سو تغذیه ناشی از عدم کفایت توان خرید جامعه کارگری ایجاد می‌شود که این معضلات با تعدیل نرخ تورم و سبد خرید کارگران پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخش درمان جامعه کارگری که می باییست از صفر تا صد رایگان صورت گیرد، اکنون‌ عملی نیست، گفت: کارگر با روی آوردن به بیمه های تکمیلی تلاش می کند هزینه های درمانی خودش را پوشش دهد.

شیر افکن با اشاره بر اینکه بعد از قانون اساسی، قانون کار مترقی ترین قانون است، خاطرنشان ساخت: عدم امنیت شغلی، حیات و آینده کارگران را تهدید می‌کند و بطور قالب جانب کارفرمایان گرفته می شود. این در حالی است که هیچ مسئولی فریاد کارگران نمی شود و مسئولین گویا در این کشور زندگی نمی کنند.