نمایندگان کلاه زردها: دستمزد «کارگرانِ دولت» تابعِ شورای عالی کار است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شورای اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق، خواستار رسیدگی به مساله دستمزد این کارگران شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شورای اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: بند ۱-۴ تبصره ۱۲ ماده واحد لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی در مجلس درحال تصویب است. افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار به استناد ماده ۴۱ قانون کار باید توسط شورایعالی کار موضوع ماده ۱۶۷ و۱۶۸ تعیین گردد. چه این کارگران در کارگاههای مشمول قانون کار و چه در وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی کار کنند و سالهای گذشته نیز چنین بوده است.

چه بسا همیشه کارگران دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی که اقلیت سیستم دولتی را تشکیل می‌دهند، به خاطر تابع قانون کار بودن از کلیه مزایا و افزایشات کارمندان تابع قانون خدمات کشوری محروم بوده‌اند با وجود اینکه کارکنان بخش دولتی محسوب می‌شوند؛ چرا؟ چون تمام مسولین دستگاه‌های تابع قانون خدمات کشوری هستند و همیشه این قشر، فراموش شده‌اند. تصویب این بند نقض صریح حقوق کارگران بخش دولتی است که چیزی جز سرخوردگی و ناامیدی برای نامبردگان در این گذار سخت تورم و تحریم نخواهد داشت.

نمایندگان ملت از شما انتظار می‌رود که با قاطعیت تمام نسبت به حذف بند فوق الذکر تصمیم متحد و منسجمی لحاظ فرمایید تا مردمی که شما را بر این کرسی نشانده‌اند دلگرم به رأی خود باشند.

 

  • منبع خبر : ایلنا