مشکل آب آشامیدنی جمعیت ۹ هزار نفری شهر کرندغرب در هفته دولت مرتفع شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
پروژه آبرسانی شهر کرندغرب همزمان با هفته دولت افتتاح و مشکل کمبود و افت فشار آب جمعیت ۹ هزار نفری این شهر مرتفع شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، همزمان با هفته دولت پروژه آبرسانی به شهر کرندغرب با حضور مسؤولان شهرستان دالاهو و استان کرمانشاه در محل چاه شماره یک این شهر افتتاح شد.

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: سراب کرند غرب به علت خشکسالی منطقه در سال‌های اخیر شدیدا کم آب شده، لذا دیگر جوابگوی آب مورد نیاز جمعیت ۹ هزار نفری این شهر نیست.

وی ادامه داد: در این راستا ساکنین این شهر علی‌الخصوص مشترکین ساکن در مناطق مرتفع شهر با کمبود و افت فشار آب زیادی مواجه بودند که خوشبختانه با به مدار آمدن این چاه تا حدود زیادی مشکل کمبود آب ساکنین این شهر مرتفع خواهد شد.

حفر یک حلقه چاه و احداث یک باب ساختمان اتاقک چاه، برق‌رسانی به ساختمان اتاقک چاه و تجهیز چاه آب، احداث ۲ هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب به مخزن میانی و مرتفع شهر کرند غرب و احداث ۲ باب مخزن با حجم ۴ هزار متر مکعب از جمله اقدامات انجام گرفته در این پروژه بوده که  مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.

داودی در پایان، گفت: برای انجام عملیات اجرایی این پروژه که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. میزان آبدهی این چاه ۶ لیتر بر ثانیه است و تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • منبع خبر : فارس