مسئولان به «پارس پامچال» کمک کنند/ انتظار کارگران برای دریافت عیدی و حقوق
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران کارخانه پارس پامچال می‌گویند: مسئولان استان قزوین به واحد رنگ‌سازی «پارس پامچال» و کارگران آن کمک کنند تا از این بحران خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، امروز (سی‌ام بهمن ماه) کارگران کارخانه «پارس پامچال» هنوز در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند. در این روز‌های پایانی سال که کارفرمای کارخانه به این کارگران ۵ ماه حقوق و شش ماه حق بیمه بدهکار است، وعده داده بخشی از مطالبات آن‌ها را به همراه عیدی و پاداش پرداخت کند که تا امروز انجام نشده است.

یکی از کارگران کارخانه پارس پامچال با بیان اینکه مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی» است، گفت: نهادهای مسئول به کارفرما کمک کنند تا از این بحران خارج شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت معوقات مزدی کارگران یکبار برای همیشه حل شود.

او افزود: این مجموعه متعلق به بخش خصوصی است و مالک باید پاسخگوی مشکلاتی باشند که برای کارگران این واحد تولیدی و خانواده‌های آن‌ها پیش آمده است؛ اما متاسفانه کارفرما به دلیل مشکلات اقتصادی موجود توان پاسخگویی ندارد و پیگیری کارگران از نهاد‌های مسئول همانند استانداری، فرمانداری، اداره کل کار و اداره کار شهرستان البرز بی‌نتیجه باقی مانده است.

این کارگر در ادامه درباره وضعیت معیشتی برخی از همکارانش گفت: برخی از همکاران حتی به اندازه یک وعده نان خالی پول در جیب ندارند و از دوستان خود قرض می‌کنند. بعد از ۵ماه بی‌حقوقی ناچاریم به همدیگر پول نان قرض بدهیم.

او افزود: مطالباتمان شامل حقوق شهریور تا بهمن ماه سال جاری است، توقع نداریم در شرایط فعلی همه ۵ ماه را یکجا بپردازند، اما همراه بخشی از طلبمان حداقل عیدی را بدهند که بتوانیم برخی از مایحتاج ضروری روزانه زندگی خود را تامین کنیم.

این کارگر اضافه کرد: مسئولان کارخانه گفته بودند به زودی مطالباتمان (دو پایه حقوق به همراه عیدی) پرداخت می‌شود؛ خدا کند این وعده محقق شود چند هفته و ماه نکشد؛ ما منتظریم امروز یا فردا حداقل بخشی از مطالبات‌مان را بگیریم.

او با بیان اینکه کارگران این کارخانه خواستار آن هستند که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد صنعتی رسیدگی کنند، افزود: از آنجا که در پیگیری مطالباتمان کمیسیون کارگری شهرستان در روز دهم بهمن ماه جلسه‌ای در ارتباط با وضعیت کارخانه و مطالبات کارگران برگزار کردند متاسفانه این جلسه هم در حد انشای چند مصوبه بدون اجرا باقی مانده است.

به گفته وی؛ انتظار داشتیم با مساعدت مسئولان سال جاری شاهد بهتر شدن وضعیت این کارخانه باشیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و وضعیت طبق روال قبل ادامه دارد.

  • منبع خبر : ایلنا