شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهردار قم با بیان اینکه امروز شهرداری‌ها نزدیک به ۵۹ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند، گفت: این در حالی است که تعداد شهرنشینان قبل انقلاب ۴۰ درصد و امروز بالای ۸۵ درصد است و روزبه‌روز جمعیت بیشتر و مسئولیت شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه یکصد‌ونوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مجمع کلان‌شهرها تقریباً به‌عنوان عقل منفصل، برای شهرداری‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سال‌های طولانی به دنبال این هستیم که برای خود عقل منفصل داشته باشیم زیرا امروز شهرداری‌ها نزدیک به ۵۹ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند، افزود: این در حالی است که تعداد شهرنشینان قبل انقلاب ۴۰ درصد و امروز بالای ۸۵ درصد است و روزبه‌روز جمعیت بیشتر و مسئولیت شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه کار شهرداری در سفره مردم خود را نشان می‌دهد، ابراز کرد: ساختار آن نیز در قانون اساسی در هفت فصل مشخص‌شده اما هنوز مسائل آن تحقق پیدا نکرده و مدیریت واحد و یکپارچه شهری نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ ارگان برای شهر تصمیم می‌گیرند، مطرح کرد: ما یک زمین را آسفالت می‌کنیم و لباس نو می‌پوشد و بلافاصله ۱۰ قیچی به آن زده می‌شود، زیرا مدیریت واحد شهری وجود ندارد و باید پیگیری شود.