سوء مدیریت و عدم شایسته سالاری یکی از موانع توسعه و پیشرفت کاشان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سوء مدیریت و عدم شایسته سالاری یکی از موانع اصلی توسعه، پیشرفت منطقه و مهاجرت روستاییان به شهر و نهادینه نشدن واقعی فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله دارالمومنین کاشان می باشد.

یادداشت سید مصطفی دولت آبادی خبرنگار پیشکسوت و سرپرست خبرگزاری کارگر ایرانی «ایونا» در کاشان:

سوء مدیریت و عدم شایسته سالاری یکی از موانع اصلی توسعه، پیشرفت منطقه و مهاجرت روستاییان به شهر و نهادینه نشدن واقعی فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله  دارالمومنین کاشان می باشد.

در شهری  که تمدن هفت هزار ساله اش با تکیه بر فرهنگ  علوی و تشیع  در کنار انواع گلهای زیبا، رایحه های خوشبو، گل محمدی، جاذبه های بی نظیر توریستی، گردشگری ، مذهبی و مردمانی مهربان و خوش ذوق تمدن کهن آن دلیل شهرت روز افزونش در دنیا شده است نباید سوء مدیریت ها و عدم شایسته سالاری ها با تحمیل سلیقه های نادرست ،غیر حرفه ای و غیر تخصصی مانع رشد و توسعه آن در زمینه های مختلف شود.

همانطور که حضرت علی (ع) توان، لیاقت و شایستگی افراد را جزیی از بحث عدالت می داند  و معتقدند که هر پستی به تناسب، نیاز به توان، خلاقیت، شایستگی و تخصص خاصی دارد و جایز نیست افراد هر کدام به جای دیگری قرار بگیرند لذا در بکارگیری مدیران اجرایی شهرستان نیز اگر از مدیران  متخصص ،توانمند ، متعهد، جهادی و علمی بالا به دور از جناح بندی های سیاسی و حزبی استفاده شود دیگر شاهد عقب ماندگی در بعضی از حوزه ها در  دارالمومنین کاشان نخواهیم بود.

گاهی تحمیل  یک مدیر ناتوان، کم تجربه و فاقد تخصص از طرف یک گروه  خاص در بدنه اجرایی اداره ای که  کارکنان آن را افرادی باسواد ،توانمند ، متخصص ، باتجربه و صاحب نظر تشکیل می دهد علاوه بر کند شدن روند توسعه  و پیشرفت شهر ، موجب  تزلزل روحی  و دلسرد شدن کارکنان آن اداره در خدمت رسانی مطلوب به مردم و جامعه و بدبین شدن مردم به نظام نیز می شود.

تنها راه پیشرفت و توسعه و جبران عقب ماندگی های کاشان به کارگیری مدیران متخصص ، توانمند و متعهد در دستگاههای اجرایی این شهرستان به دور از نگاه حزبی و سیاسی است لذا تا زمانی که بکارگیری مدیران براساس سهم خواهی و نگاههای غیرحرفه ای باشد نخواهیم توانست ادعای استان شدن را داشته باشیم.

با  توجه به اینکه  نگاهها به  دارالمومنین کاشان در داخل و خارج  از کشور در عرصه های مختلف بسیار بالا و افتخار آمیز می باشد ضرورت دارد برای حفظ  و پیشرفت این جایگاه در عرصه بین الملل در مدیریت اجرایی این شهرستان  از افراد مطلع ، توانمند، متخصص و دلسور استفاده شود.

شهری  تاریخی و ریشه داری  که در دوران دفاع مقدس  با تقدیم یک بیش از یکهزار و ۷۰۰ شهید  به عنوان  یکی از برترین شهرهای کشور در حوزه ایثار و شهادت زبازد خاص و عام می باشد نیازمند توجه ویژه مسئولین کشوری در به کارگیری مدیرانی توانمند ، ارزشی  و جهادی در عرصه های مختلف در خدمت رسانی به مردمان نجیب ، ولایتمدار و شهید پرورش می باشد.

کاشان یک شهر تازه تاسیس نیست که مدیران صفر کیلومتر بیایند تا آزمون و خطا را برای تصدی پست  های کلیدی  در شهرهای دیگر تجربه کنند لذا زمان آزمون و خطا برای این شهر تاریخی  و مهد تشیع  که بزرگان ، نخبگان ، دانشمندان و علمای بزرگی را  از دیر باز با پرورش  در دامن خود توانسته منشاء تحول در عرصه های مختلف مدیریتی ، علمی  و دینی  کشور و جهان شود گذشته است، مردم این دیار از مسئولان رده بالا ی استانی و کشوری انتظاردارند افرادی انقلابی و دلسوزی که در پست های مدیریتی کلان شهرها و استانها کارنامه درخشانی  داشته و دارند را برای مدیریت کلان این منطقه انتخاب نمایند که بتوانند در عمل ضمن پاسداری از خون پاک شهدا ،حفظ ارزش های دینی و دستاوردهای انقلاب و توسعه و پیشرفت شهرستان ، خادم و خدمتگزار واقعی آنها باشند.

انتهای پیام./

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی