دیدار اعضای هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی گلستان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اعضای هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی گلستان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان،علی اصغر دهسنگی در این دیدار اظهارکرد: کارگران ساختمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و درحال حاضر بسیاری از حوادث در حوزه ساختمان‌سازی است.باید توجه بسیار ویژه ای به کارگران ساختمانی شود.

 

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی قشری مظلوم و زحمتکش جامعه هستند و از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه پای کار بودند.امیدواریم نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی مشکل بیمه کارگران ساختمانی را برای همیشه حل کنند.

 

وی تصریح کرد: اداره کل کار گلستان در سال گذشته همکاری بسیار خوبی در همه زمینه ها با ما داشته که امیدواریم این روند همکاری ادامه داشته باشد.

 

جوادکمیزی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان در این دیدار گفت: کارگران ساختمانی از اقشار ضعیف جامعه هستند و امیدواریم نمایندگان مجلس جدید بطور جدی پیگیر معیشت کارگران ساختمانی باشند.

 

وی ادامه داد: در بعضی نقاط شهر اتباع غیر مجاز خارجی به ویژه از کشور افغانستان حضور دارند که اکثر آنها مشغول به کار ساختمانی هستند که نیاز است بصورت جدی  ساماندهی شوند. ما به دنبال ایمنی و بهداشت محیط کار ساختمان هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند که با پیگیری های ما  در سال گذشته هیچ نتیجه ای نداشت و حتی یک سهمیه جدید برلی  بیمه کارگران ساختمانی تخصیص داده نشد.

 

حسینعلی خواجه مظفری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در این دیدار گفت: این که ما در پشت میز دولتی نشسته باشیم و از مشکلات کارگران بی اطلاع باشیم عین ظلم بر این قشر زحمتکش و کم توقع است.

 

وی افزود: امروز نوبت نظام و دولتمردان است که دین خود را به این قشر زحمتکش ادا کنند.

 

خواجه مظفری گفت: این که رهبر کبیر انقلاب (ره) فرموده بودند که تمام عالم کارگرند و خود خداوند هم کارگر است نشان می دهد همیشه در نظام انقلاب اسلامی کارگران جایگاه مقدس و والایی داشته اند.

 

خواجه مظفری افزود: اینکه نظام در حمایت از قشر آسیب پذیر طرح های را اجرا می کند که یکی از همین طرح ها طرح کالابرگ بوده و نیت از اجرای آن نیز تامین معاش خانوار ها بوده دلیل بر تلاش نظام برای جبران پای انقلاب بودن این قشر ها هستند.