تاکید استاندار گیلان بر رفع مشکلات کارخانه فولاد خزر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم بر رفع مسایل و مشکلات کارخانه وکارگران فولاد خزر تا پایان هفته جاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، اسدالله عباسی در هفتمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاونت امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صمت استان خواست حداکثر تا پایان هفته مسایل و مشکلات کارخانه و کارگران فولاد خزر را حل وفصل کنند.

او با بیان اینکه کارخانه فولاد خزر در نتیجه ضعف مدیریتی و عدم انسجام هیات مدیره دچارمشکل شده است، تشریح کرد: این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به اداره برق و عدم پرداخت مطالبات این شرکت مشکلاتی داشت که در سایه بی‌توجهی اکنون میزان مطالبات این شرکت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل‌ عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

وی در این جلسه از هیات مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

وی گفت: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید بعنوان مطالبه‌گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیات مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

عباسی در بخشی دیگر از این جلسه تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شده و موانع پیش روی آن‌ها رفع شود و با جذب سرمایه گذار و فراهم کردن امکانات لازم برای آن‌ها میزان درآمد مردم در استان را افزایش داده و فضا برای توسعه این خطه فراهم شود.

وی تصریح کرد: در این بخش و در راستای جذب سرمایه‌گذار و تسهیل سرمایه‌گذاری باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد تا افرادی که پشت خط مانده‌اند با تاخیر و تعلیق مواجه نشده و منصرف نشوند.

گفتنی است طی روز های گذشته کارگران کارخانه فولاد خزر در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت محل کار خود و عدم دریافت چندین ماه حقوق مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع صنفی زده بودند.