اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قم برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، رضا خانه‌زاد یزدی در جلسه شورای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در یک سال گذشته، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری قم ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده که یکی از درخواست‌های شهروندان است، در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده مسئله آسانسور از موضوعاتی است که تحقق‌پذیری بیشتری دارد و مورد استقبال شهروندان نیز واقع شده است که پس از انعقاد این قرارداد، روند اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ارتقای رضایتمندی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌های عمومی شهر قم، خاطرنشان کرد: لازم است انتقادات شهروندان و پیشنهاداتی که در استفاده از پارکینگ‌های عمومی دارند به‌صورت دقیق دسته‌بندی و ارائه شود.

خانه‌زاد یزدی در خصوص ایمن‌سازی مسیر تردد بلوار شهید سلیمانی، تصریح کرد: در این طرح سازه فلزی برای آگاهی‌بخشی به رانندگان در خصوص محدودیت‌های مسیر، نصب تابلوی انتظامی و اخباری و نصب چراغ‌های ترافیکی چشمک‌زن با هدف آشکارسازی مسیر در شب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان اقداماتی همچون مشارکت با پلیس راهور در خصوص آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس، تهیه بسته‌های تشویقی با مضمون محتوای آموزش ترافیک و توزیع در مدارس، آموزش میدانی به راکبان موتورسوار با اتوبوس آموزش فرهنگ ترافیک انجام‌شده است.