«فولاد خزر» حقوق کارگرانش را کامل داد/ بدهی‌های کارخانه در حال پرداخت است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک منبع کارگری در کارخانه فولاد خزر از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده شمش‌های فولادی و اشتغال کارگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شماری از کارگران کارخانه فولاد خزر گفتند: پس از یک سال ونیم چالش کارگری در کارخانه «فولاد خزر» در استان گیلان، وضعیت این واحد تولیدی از تقریبا یکماه پیش با تغییر مدیریت کارخانه بهبود پیدا کرده است. همه مطالبات معوقه تا پایان فروردین ماه به صورت حداقل حقوق پرداخت شده و هیچ حقوق معوقه‌ای طلب نداریم.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه فولاد خزر با بیان اینکه پیش از این اختلافات سهامداران کارخانه بر سر مدیریت کارخانه باعث شده بود، کارخانه تا مرز ورشکستگی پیش برود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: از یک ماه پیش با تغییر مدیریت دستمزد معوقه کارگران تا پایان فروردین ماه سال جاری پرداخت شد و فعالیت کارگران هر چند بصورت حداقلی اما در حال سرعت گرفتن است.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید به افزایش تولید تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آن‌هاست، درباره امنیت شغلی خود و همکارانش گفت: سال گذشته امنیت شغلی حدود ۴۰۰نفر از کارگران این کارخانه به خطر افتاده بود تا جایی که حدود ۲۰۰کارگر خودخواسته محل کار خود را ترک کردند و هم‌اکنون وضعیت شغلی خوبی ندارند.

این کارگر افزود: با از سر گیری فعالیت تولیدی کارخانه حدود ۲۰۰ کارگر همچنان در کارخانه باقی مانده‌اند. علاوه بر این به مرور با سرعت گرفتن فعالیت کارخانه، مدیریت جدید به دنبال نیروی کار جدید خواهد بود.

طبق اظهارات این کارگر؛ بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر مشکلی در خصوص پرداخت حق بیمه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: باخبر شده‌ایم که بخشی از بدهی‌های کارخانه نیز در حال پرداخت شدن است.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زدند. مدیریت قبلی کارخانه به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

وی در پایان با تاکید بر ادامه پیگیری مسئولان استانی در مورد برطرف شدن همه مشکلات کارخانه فولاد خزر و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهتر شدن وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

کارخانه فولاد خزر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ دانشگاه امام صادق ((علیه‌السلام) است که از چندین ماه پیش به دلیل بددهی ۳۰۰ میلیاردی به یکی از طلبکارن اجاره داده شده است.

  • منبع خبر : ایلنا