تأمین اجتماعی ۲۵۰۰ میلیارد ریال به علوم پزشکی استان مرکزی بدهکار است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی از سال گذشته 2500 میلیارد ریال به این دانشگاه بدهکار است، گفت: عدم پرداخت این مبلغ، مشکلات عدیده‌ای را برای حوزه سلامت اراک از جمله پرداخت نشدن معوقات پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل دانشگاه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، علیرضا امانی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها تأکیدات ویژه‌ای مبنی بر این موضوع داشته‌اند که بدهی بیمه تأمین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تنها ۲ ماه عقب باشد و هر چه سریعتر معوقات باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: متأسفانه از مرداد ماه سال گذشته تاکنون هیچ مبلغی از سوی سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی پرداخت نشده است. ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی از سوی این دانشگاه به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و هیچ‌گونه خللی در این زمینه وارد نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بیشترین مراجعان به مراکز آموزشی درمانی و بهداشتی این دانشگاه، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند و در این راستا باید هرچه سریعتر نسبت به تسویه بدهی اقدام شود تا در پرداختی پرسنل علوم پزشکی وقفه ایجاد نشود.