انرژی‌های پاک راه‌حل مشکل کمبود برق صنعتی در استان گلستان است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک فعال اقتصادی گفت: استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و هرساله کمبود برق در تابستان مشکلاتی را برای مردم بخصوص در حوزه صنعت ایجاد می کند و در این شرایط انرژی‌های پاک راه حل مشکل کمبود برق است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان،محمد حسین علی اصغری گفت: در سالهای اخیر کمبود برق در تابستان در تمامی بخش‌ها، خصوصاً صنایع بسیار زیاد بوده و موجب اعتراض بسیاری از صاحبان صنایع شده است. هرچند به نظر می‌رسد دولت توانسته با تقویت زیر ساخت‌ها مشکل کمبود برق خانگی را در استان کاهش دهد ولی کمبود برق برای صنایع هر ساله بیشتر می‌شود.

علی اصغری ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اگر برای کمبود برق فکری نشود این بحران در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و به زیرساخت های توسعه آسیب وارد خواهدکرد.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک تصریح کرد: بخش صنعت نیازمند تامین برق است و دولت سیزدهم باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر  حمایت ویژه‌ای انجام دهد.

علی‌اصغری افزود: مسئولان تلاش می کنند که با مدیریت مقطعی مشکل کمبود برق را به حداقل برسانند. ولی باید شرایط را به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند که دراستان برق مطمئن و پایدار برای بخش صنعت فراهم شود تا چرخ تولید بچرخد و جوانان بیکار نشوند.