انتقاد کلاه زردها از عدم حضور وزیر نیرو در جلسات حقوق و دستمزد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق کشور در انتظار اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یکی از مطالبات اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق کشور، اصلاح طرح طبقه‌بندی است که از سال ۹۹ تا امروز در سازمان امور استخدامی کشور معطل مانده است.

کلاه زردها از این تاخیر انتقاد دارند چراکه اگر این طرح اصلاحی به تصویب برسد و ابلاغ شود، دریافتی ماهانه آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

انجمن صنفی کارگری اپراتورهای پستهای فشارقوی برق سراسر کشور در این رابطه با انتقاد از تاخیر نزدیک به دوسال می‌گوید: همکاران شاغل در پست‌های فشارقوی برق کشور اعم از بخش فنی ۷۰هزار (اپراتورهای پستهای فشارقوی برق) و بخش غیرفنی ۸۰هزار (نگهبان و کارگر ساده و انباردار و…)، همگی در انتظار تایید این طرح هستند که در سازمان امور استخدامی بلوکه شده است؛ اما دلیل اصلی این معلق ماندن، عدم حضور وزیر نیرو در جلسات حقوق و دستمزد این سازمان است.

نمایندگان کلاه زردها توضیح می‌دهند: مطابق پیگیری‌های مستمر اعضای انجمن صنفی کارگری اپراتورهای پستهای فشارقوی برق کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۲ نوبت شورای حقوق و دستمزد در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شده و در هر ۲نوبت برای وزیر محترم نیرو و مسئولان محترم این وزارتخانه دعوتنامه ارسال شده اما متاسفانه در جلسات حضور نیافته اند؛ دومین جلسه شورای مذکور بیست و چهارم خردادماه ساعت ۱۸ برگزار شده است.

آن‌ها افزودند: متاسفانه در هر دو جلسه، وزیر نیرو غایب بوده و باوجود اینکه بررسی اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکتهای دولتی وزارت نیرو در اولویت بررسی بوده به علت‌عدم حضور وزیر، این مساله در این جلسات مطرح نشده است؛ با توجه به اینکه حضور ایشان جهت مطرح کردن موضوع الزامی است تلاشهای انجام پذیرفته در این رابطه تا امروز به نتیجه‌ نرسیده است.

نمایندگان کلاه زردها تاکید کردند: انتظار داریم بحث طرح طبقه‌بندی و مطالبات کلاه زردها برای وزیر نیرو و مسئولان این وزارتخانه در اولویت باشد؛ هزاران نفر در سراسر کشور که شغل سخت و حساس نگهداری پست‌های فشار قوی برق را انجام می‌دهند، در انتظار حضور وزیر نیرو در یک نشست چندساعته هستند؛ اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

  • منبع خبر : ایلنا