افزایش ۱۴ درصدی ورزشکاران سازمان‌یافته استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی با بیان اینکه ورزشکاران سازمان‌یافته این استان در سال 1402 نسبت به سال 1401، میزان 14 درصد افزایش یافت، گفت: تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته این استان از تعداد 79 هزار و 276 نفر در پایان سال 1401، به تعداد 90 هزار و 399 نفر در پایان سال 1402 رسید.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، دکتر روح‌اله سهرابی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته استان مرکزی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند، افزود: ۳۶۰ مورد بازرسی در کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی انجام شد. در راستای این بازرسی‌ها بیش از ۶۰ باشگاه ورزشی برتر استان در زمینه افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته، تقدیر شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ ورزشکار مصدوم شامل ۱۰۰ ورزشکار خانم و ۴۰۰ ورزشکار آقا در بخش خدمات درمانی به این هیئت مراجعه کرده و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شد. در این بازه زمانی ۳۷۲۶ جلسه فیزیوتراپی برای ۳۱۳۲ ورزشکار مرد و ۵۹۴ جلسه فیزیوتراپی برای ورزشکاران زن این استان انجام شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته ۶ کارگاه در کمیته تغذیه برای شهرستان‌های تابعه و باشگاه‌های ورزشی و همچنین ۸ کارگاه در راستای حرکات اصلاحی برگزار شد و ۱۰۴ مورد مشاوره تغذیه نیز صورت گرفت.

سهرابی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۵۸ کارگاه آموزشی، ۵ دوره مدون کشوری شامل ماساژ ورزشی برای ۳۲ نفر، تیپینگ برای ۱۹ نفر، امدادگری ورزشی برای ۲۸ نفر، آب‌درمانی برای ۵۴ نفر و بازآموزی ماساژ برای ۱۷ نفر نیز برگزار شد.

وی بیان داشت: پوشش ۳۳۰۰ ساعتی پزشکی مسابقات ورزشی شامل ۲۵۵۰ ساعت در مسابقات ورزشی مردان و ۷۵۰ ساعت در مسابقات زنان، برگزاری ۳۷ کارگاه آموزشی روانشناسی ورزشی و ۸۰ مورد مشاوره از دیگر خدمات ارائه شده توسط هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی در سال گذشته است.