برگزاری کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرفه‌های بازیافت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرف بازیافت سطح شهر قم باهدف ارتقا سطح آگاهی و به‌روزرسانی اطلاعات ایشان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، به‌منظور افزایش دانش زیست‌محیطی متصدیان غرفه‌های بازیافت و آشنایی آن‌ها با طرح‌ها و برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند، کارگاه آموزشی ویژه کارکنان این بخش برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، به مباحثی همچون آشنایی با مفاهیم پسماند، مخاطرات و معضلات عدم مدیریت صحیح پسماندهای شهری پرداخته شد و اطلاعات و دانش بهداشتی و زیست‌محیطی متصدیان غرف نیز با ارائه این آموزش‌ها به‌روزرسانی شد.

با توجه به افزایش تعداد غرفه‌های بازیافت به ۵۴ عدد در سطح شهر، به‌تناسب تعداد متصدیان این غرفه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و آموزش و آگاه‌سازی کارکنان این بخش ازجمله مباحثی است که توسط سازمان مدیریت پسماند در جهت ارتقاء سطح خدمات‌رسانی و ارتباط با شهروندان از طریق این غرفه‌ها به آن پرداخته می‌شود.

با توجه به اینکه متصدیان غرفه‌های بازیافت بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند، در مرحله نخست غرفه به‌عنوان پایگاه آموزش و اطلاع‌رسانی برای شهروندان و سپس محلی برای دریافت تمامی پسماندهای خشک آن‌ها است که تشویق و ترغیب آنان به افزایش مطالعه و بالا بردن سطح دانش بهداشت و محیط‌زیست تأثیر فراوانی در ارتقاء فرهنگ شهروندان مراجعه‌کننده به غرفه‌های بازیافت را دارد.