افزایش سن بازنشستگی از چه زمانی اجرا می‌شود؟
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران از اظهارات ضد و نقیض در مورد زمان اجرای افزایش سن بازنشستگی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمد، کارگر یک انبار پوشاک در تهران، از اظهارات ضد و نقیض در مورد زمان اجرای افزایش سن بازنشستگی ابراز نگرانی کرد.

او گفت: واقعاً نمی‌دانیم این افزایش از چه تاریخی قرار است اجرا شود؛ آیا از سال اول اجرای برنامه هفتم اجرایی می‌شود یا چند سال به تعویق می‌افتد؟

به گفته محمد، صحبت‌های معاون وزیر کار و وزیر کار با هم اختلاف دارد و کارگران را سردرگم کرده است.

در حالی که معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود که مطابق قانونِ برنامه هفتم توسعه اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی از فروردین ۱۴۰۳ قابل اجراست، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تعویق اجرای این قانون تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

 براساس این قانون، بیمه‌پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی، ۲ ماه به سنوات اشتغال آن‌ها اضافه می‌شود. این افزایش برای افرادی با سابقه ۲۰ تا ۲۵ سال به ازای هر سال سه ماه، برای افرادی با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت به ازای هر سال چهار ماه و برای بیمه‌پردازانی که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه خواهد بود. طبق این مصوبه به سنوات اشتغال بیمه‌پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند عددی اضافه نخواهد شد.

  • منبع خبر : ایلنا