از اجرای طرح خادمیاران رضوی تا تبدیل اردوگاه فرهنگیان به اردوگاه بین المللی جهان اسلام
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در حال حاضر همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی به نوعی آموزش و پرورش را خانه اول خود برای اقدامات فرهنگی می‌دانند لذا سعی کردیم از ظرفیت‌های دستگاه‌های خدماتی همچون آب، گاز و برق گرفته تا گروه‌های جهادی و حوزوی، در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علیرضا رحیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه یک دستگاه زیرساختی است و سرنوشت کشور در گرو آن است لذا همه دستگاه‌ها و مردم باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

رحیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده نقش اساسی را به عهده دارد، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و معلمان به کار گرفته شود چرا که هر چقدر این جایگاه تقویت شود منفعت آن به همه مردم خواهد رسید، لذا همه باید به سهم خود در ارتقای جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به گذشت یکسال از قبول مسئولیتش در آموزش و پرورش، ادامه داد: در این مدت همواره تلاش کردیم که از همه‌ی ظرفیت‌های پیرامون آموزش و پرورش که توان کمک به ما دارند استفاده کنیم و همچنین قوانین و مقررات مانعی برای انجام کارها نشود.

رحیمی اظهار کرد: در حال حاضر همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی به نوعی آموزش و پرورش را خانه اول خود برای اقدامات فرهنگی می‌دانند لذا سعی کردیم از ظرفیت‌های دستگاه‌های خدماتی همچون آب، گاز و برق گرفته تا گروه‌های جهادی و حوزوی، در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یک سال پیش در موج ششم کرونا با شعار “تابستان مدرسه تعطیل نداریم” شروع به کار کردیم و توانستیم در تابستان ۱۴۰۱ مدارس را فعال کنیم، عنوان کرد: ۹۰۰ نفر از فرهنگیان در حدود۳۰۰ مدرسه در قالب طرح خادم یاران رضوی فعالیت خود را بدون پرداخت هزینه‌ای از جانب ما آغاز کردند و هرکس با هر توانایی در حوزه های تربیتی، دینی، پژوهشی، علمی و هنری وارد عمل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: تعداد زیادی از مدارس در طرح جبران یادگیری فعال شدند و در حدود ۵۳ مدرسه طرح ورزش‌های صبحگاهی برگزار شد.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال طرح “هر مدرسه یک مبلغ” با توجه به نیاز سنجی در قالب یک بررسی پژوهشی انجام شده است، ابراز کرد: در این طرح پنج اولویت ارتقای توانمندی های معلمان، حوزه پرورشی، یادگیری دانش آموزان و مشارکت های مردمی مدنظر قرار گرفته که برنامه ها را طبق آن پیش خواهیم برد.

رحیمی با بیان اینکه در حالارزیابی عملکرد مبلغان در مدارس از سه منظر دانش آموزان، معلمان و مبلغان هستیم، ادامه داد: از بین سه هزار داوطلب برای طرح هر مدرسه یک مبلغ حدود ۹۰۰ مبلغ انتخاب شدند، لذا این مسئله نشان می دهد سعی کردیم افراد توانمند را به‌ مدارس اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه در بیش از ۶۰ مدرسه طرح زیست عفیفانه با همکاری سازمان تبلیغات اجرا می شود، یادآور شد: برای اولین بار ۴۰۰ معلم را تحت عنوان راوی معلم تربیت کردیم که در هفته دفاع مقدس و مناسبت های مختلف و کنگره شهدا حضور موثری داشتند.

رحیمی برگزاری ۱۴۸۱ یادواره شهدا در مدارس را اقدامی بی نظیر در سطح ملی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری این یادواره توانمندی مدارس و اتکا به خود و ظرفیت‌های مدارس را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای برگزاری یکروزه یادواره شهدا در مدارس استان استفاده از ظرفیت های داخلی مدارس و افزایش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: ۳۱۳ نفر را تحت عنوان جهاد تبیین آموزش خواهیم داد تا در مدارس روشنگری کنند، همچنین نزدیک به ۲۵۰ نفر از بسیج اساتید را برای حضور در مدارس و برگزاری گفتمان های دینی ساماندهی کردیم.

رحیمی تأکید کرد: بعد از ۲۷ ماه تعطیلی گروه های آموزشی به دلیل کرونا، امسال این گروه ها به شدت فعال شدند، لذا معدل کتبی مدارس استان در کشور اول شد و معدل امتحانات نهایی استان در کشور دو نمره ارتقا داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: امسال هم مانند سال گذشته ۱۱ مدال در المپیادها کسب کردیم اما با این تفاوت که ۷ مدال طلا و ۴ مدال نقره داشتیم.

رحیمی یادآور شد: دوره‌های متعدد آموزشی برای معلمان در نظر گرفتیم و امیدواریم سال تحصیلی مفید و پرباری را نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تقویت بنیه علمی دانش آموزان برنامه‌های متعددی داریم، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۱ پایگاه اعتکاف علمی در استان فعال و خانه المپیاد در مدرسه تیزهوشان ایجاد شده و اخیرا جلسه‌ای داشتیم که پایگاه‌ها افزایش یابد زیرا هدف ما ارتقای سطح علمی دانش آموزان استان است.

رحیمی تصریح کرد: جریان ۲۷ ماه تعطیلی مدارس و رها شدن دانش آموزان در فضای ولنگار مجازی باعث شده تعدادی از آنها به اسارت دشمن در بیایند و عده‌ای هم تحت تاثیر هیجانات قرار بگیرند و شاید تعداد بسیار کمی از همکاران هم تحت تاثیر قرار گرفته باشند، لذا به این منظور کلاس‌های توجیهی برگزار شد تا همه اغنا و متوجه اشتباه خود شوند و به مسیر انقلاب بازگردند.

وی با بیان اینکه اردوگاه فرهنگیان از ابتدای سال تا امروز پذیرای حدود هفت هزار دانش آموز در قالب اردوهای یکروزه بوده، عنوان کرد: به وزارتخانه پیشنهاد شده که اردوگاه فرهنگیان تبدیل به اردوگاه بین المللی جهان اسلام شود، لذا به این منظور باید نمادهای کشورهای اسلامی به نوعی در این اردوگاه گنجانده شود و هم اکنون در مرحله حال طراحی نقشه است.

  • منبع خبر : ایسنا