اداره تصفیه امور ورشکستگی در قزوین آغاز به کار کرد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان قزوین با رویکرد حمایتی و پیشگیری از ورشکستگی شرکتها تجاری و واحدهای تولیدی و در راستای صیانت از قشر کارگر در قزوین شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، صبح امروز (دوشنبه) اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان قزوین با حضور مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قزوین افتتاح شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین این مراسم، گفت: شکل گیری اداره تصفیه در استان قزوین حاصل تلاش چندین‌ساله مدیران کل دادگستری است و با توجه به صنعتی بودن این استان، افتتاح و بهره برداری از این اداره باید زودتر اتفاق می‌افتاد.

محمد قاسمی با اشاره به سبقه شهر صنعتی الوند به عنوان اولین شهر صنعتی کشور، اظهار داشت: افتتاح اداره تصفیه و امور ورشکستگی در راستای صیانت از حقوق شهروندان به خصوص قشر کارگر است.

وی گفت: استان قزوین یکی از قطب‌های صنعتی است و طیف عظیمی از قشر کارگر در این استان سکونت دارند و پرونده‌های بسیاری در خصوص ورشکستگی واحد های تولیدی وتجاری در این استان مطرح است که لازم بود مراجع قضایی استان آن‌ها را بررسی نمایند.

قاسمی همچنین گفت: با توجه به اینکه بیشتر پرونده‌های مربوط به امور تصفیه و ورشکستگی استان قزوین در تهران بررسی می‌شد، متاسفانه چرایی و علت آن خیلی مورد بررسی قرار نمی‌گرفت و همین امر باعث شده بود تا بسیاری از ورشکستگی ها، کاذب باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، خیلی از سرمایه گذاران به این سمت حرکت می‌کنند که با یک حکم دادگاه بخواهند، برخی موارد قانونی و وظایف خود را دور بزنند و اما با افتتاح این اداره در استان بسیاری از مسائل به صورت دقیقتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قاسمی همچنین گفت: با توجه به نوپا بودن این اداره حتما آموزش‌های لازم و مستمر به کارکنان این اداره داده می‌شود و دادگستری قزوین این عزم و اراده را دارد که بتواند این اداره را به نحو احسن هدایت کند.

در پایان مراسم با حکم غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضائیه، مهدی ولی زاده به عنوان مدیر اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان قزوین منصوب شد.