یکی از برنامه‌های محوری دادگستری تعامل مناسب دستگاه قضا با وکلا است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مهمترین وظیفه این نهاد صیانت از سلامت و اقتدار دستگاه قضایی و تمامی عوامل مرتبط با آن است، گفت: یکی از برنامه‌های محوری دادگستری استان مرکزی، ارتباط و تعامل مناسب دستگاه قضا با مدیران و برنامه‌ریزان کانون و مرکز وکلا است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، مصطفی حیدری در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره کانون و مرکز وکلای دادگستری استان مرکزی، افزود: همکاری و تعامل مطلوب، منتج به کاهش مسائل و مشکلات و ارتقاء سطح کیفی فرایند دادرسی در دادسرا و محاکم می‌شود. حاصل این فرایند، بهبود و افزایش میزان رضایت‌مندی مردم است.

وی به ضرورت آموزش‌های لازم و کاربردی برای وکلا به ویژه برای کارآموزان وکالت اشاره کرده و ادامه داد: وکلا، هم‌شأن قضات هستند، بنابراین خواسته حفاظت و اطلاعات از هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا این است که آموزش‌های مفید و جامعی را برای کارآموزان وکالت و وکلای جوان در نظر داشته باشند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می‌رود وکلا با موکلین خود صادق باشند و تمام زوایای موضوع را برای آنان بازگو کنند تا موکل در جریان وضعیت حقوقی پرونده خود قرار گیرد. امانت‌داری و رازداری از موضوعاتی است که وکلا به خصوص کارآموزان وکالت باید به آن توجه کنند.

حیدری با تأکید بر اهمیت مسائل روز اجتماعی و پیگیری‌های حقوقی این مسائل، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از حقوق عامه، از وکلا درخواست می‌شود که در باب موضوعات اجتماعی روز از جمله موضوع آلودگی هوا، واگذاری معادن و بیکاری و … طرح و ایده ارائه دهند و در حل‌وفصل شدن مشکلات اجتماعی سهیم باشند.

وی به حیطه کاری نهاد حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: تمامی ظرفیت کاری، برخوردی و مچ‌گیری نیست و مبنای کار در تمامی ابعاد بر اساس پیشگیری و صیانت از همکاران و مرتبطین با دستگاه قضایی است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ وکیل در این استان دارای پروانه وکالت هستند، اضافه کرد: ۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند.