احیای واحد‌های راکد تولیدی و صنعتی در دستور کار مسئولان باشد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رسول گرگیج گفت: احیای واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید، یکی از راهکارهای اصلی بهبود فضای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، رسول گرگیج در گفتگویی اظهار کرد: کمبود نقدینگی، نوسان قیمت ارز، تحریم‌ها، فرسودگی ماشین‌آلات و … از مشکلات برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در چند سال اخیر بوده که منجر به تعطیلی و نیمه‌ تعطیلی بسیاری از آنها شده است.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور باعث شده تعداد زیادی کارگر شغل خود را از دست بدهند و بیکار شوند و این بیکاری قطعا آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال داشته و دارد. لذا دولت باید در حوزه‌ی احیا و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال به صورت گسترده و فعالانه وارد عمل شود تا کارگران بیکار بازگشت به کار شوند.

این فعال کارگری تصریح کرد: واحدهایی که راکد هستند بیشتر مشکل کمبود نقدینگی، مواد اولیه یا سرمایه در گردش دارند و اگر دولت برای آنها تامین مالی کند، این واحدها احیا می‌شوند.

وی افزود: امروز راهی جز حمایت از تولید داخل وجود ندارد. درواقع هرکجا که مردم حضور پیدا کردند، مشکلات حل شده است. دولت باید در تخصیص ارز ورود جدی داشته باشد و برای رفع ریشه‌ای مشکلات چاره‌اندیشی کند.

گرگیج گفت: بانک‌های عامل هم باید جهت حمایت از صنعت و تولیدکنندگان همکاری لازم را انجام دهند. برای خروج از مشکلات تحریمی باید به صورت جدی تولید در داخل تقویت شود و دولت از ظرفیت بخش‌های خصوصی کمک بگیرد.

  • منبع خبر : ایلنا