آغاز پرداخت طلب مزدی کارگران کارخانه پارس پامچال
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: کارگران کارخانه پارس پامچال قزوین از آغاز پرداخت بخشی از طلب مزدی خود خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران کارخانه پارس پامچال اظهار گفتند: پرداخت معوقات کارگران قراردادی و رسمی کارخانه پارس پامچال واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین که حدود ۹ ماه است، آغاز شد.

به گفته کارگران این کارخانه، میانگین مطالبات مزدی هریک از کارگران براساس سوابق کاری دست‌کم ۷۰ تا ۸۰میلیون تومان است که کارفرما با آزادسازی طلب خود از یک ارگان دولتی در حال پرداخت مطالبات کارگران است.

آنها با بیان اینکه سال‌ها پیش بخشی از منابع مالی کارخانه در گرو یک نهاد دولتی بود که پس داده نمی‌شد، در ادامه گفتند: بعد از سال‌ها پیگیری این منابع مالی دو میلیارد و۳۰۰ میلیونی از گرو خارج و تحویل نهاد قضایی شد.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، یش از این کمبود نقدینگی و نبودن امکانات مالی، دلیل دیرکرد در پرداخت معوقات کارگران اعلام شده بود و حالا نهاد قضایی با پولهای آزاد شده اقدام به پرداخت طلب کارگران کرده است.

طبق اظهارات کارگران، در حال حاضر ۳۱نفر در کارخانه پارس پامچال مشغول کارند که از آذر ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت حقوق نگرفته بودند. در حال حاضر ۱۴ نفر از این کارگران که پیشتر در مراجع قضایی شکایت کرده‌ بودند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مطالبات خود را وصول کرده‌اند و مابقی طلب آنها باقی مانده است. درعین حال پرونده شکایت۷ نفر از کارگران برای پرداخت طلب مزی‌شان به جریان افتاده و به زودی طلب خودرا دریافت خواهند کرد. همچنین مابقی کارگرانی که اقدام به شکایت نکرده بودند، به تازگی برای وصول طلب خود اقدام به شکایت کرده‌اند.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر از افزایش معوقات مزدی خود در ماه‌های آینده نگرانیم، در ادامه گفتند: فعالیت کارخانه پارس پامچال از حدود ۵۰ سال پیش برای تولید محصولات رنگ و رزین آغاز شده و در طول این سالها بازار خوبی هم در داخل و هم در دیگر کشورها دارد اما مدیران تمایلی به تولید از خود نشان نمی‌دهند و آن را محدود کرده است.

آن‌ها ضمن بیان اینکه از مسئولان در استان و شهرستان درخواست داریم پیگیر رفع مشکلات کارخانه برای تولید باشند، در ادامه تاکید کردند: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت جدی مسئولان است بنابراین از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده کارخانه، چاره‌اندیشی کنند.