کارخانه قند تربت جام فعالیتش را از سرگرفت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
به گفته کارگران کارخانه قند تربت جام، فعالیت این واحد تولیدی پس از یک وقفه حدود ۴ ساله از سرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران کارخانه قند تربت جام گفتند: پس از حدود ۴ سال توقف فعالیت‌های خط تولید، این کارخانه اخیرا فعالیت خود را از سر گرفته و کارگران در آن مشغول کارند.

کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «قند تربت جام» از سال ۹۷به بهانه بحران مالی و کمبود چغندر قند متوقف شده بود و در تمام این مدت ۷۰کارگری که تا پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

آن‌ها اظهار داشتند: این کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را از سر گرفته است و هم اکنون  با افزایش تعداد نیروی کار، حدود ۳۰۰ کارگر دائمی در این کارخانه مشغول کارند.

این کارگران با بیان اینکه کارفرما برای افزایش تولید قند یک دستگاه سانتریفوژ جدید ۱۷۵۰ کیلویی خریداری کرده است، در ادامه افزودند: این دستگاه باعث افزایش میزان تولید قند و شکر از حدود ۳۰۰ تن به حدود ۵۰۰ تن در روز شده است.

یکی از کارگران همچنین گفت: از آبان ماه سال ۱۳۹۷ پیگیر وضعیت کارخانه و حقوق‌مان بودیم و با مسئولان استانی و شهرستانی مکاتبه و حتی به صورت حضوری ملاقات داشتیم اما مسئولان فقط وعده می‌دادند و عمل نمی‌کردند.

به گفته وی؛ در حال حاضر تنها نگرانی کارگران تداوم تولید است که در نتیجه آن امنیت شغلی کارگران تضمین می‌شود.

این کارگر در خاتمه درباره پرداخت مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای خود گفت: چندین ماه معوقات مزدی و بیمه پرداخت نشده داشتیم که بخش زیادی از آن پرداخت شده است.

طبق اظهارات وی؛ کارگران کارخانه قند تربت جام در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق، مزایا و بیمه‌شان در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۹ بارها مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان تجمع کردند.

  • منبع خبر : ایلنا