چرا مسئولی برای حلِ مشکلاتِ کارگران سیمبان وارد میدان نمی‌ شود؟
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور در ارتباط با وضعیت شغلی خود همچنان با مشکل مواجه هستند و تمام اقدامات انجام شده موقتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یکی از کارگران سیمبان در گفتگویی، اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات شغلی کارگران سیمبان کشور، هنوز نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر در تشریح مشکلات شغلی خود و همکارانش گفت: کارگران حجمی و شرکتی سیمبان کشور که در خطوط سرد و گرم توزیع برق مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم و تصویب قانونی که امنیت جانی آن‌ها را تضمین کند، از سوی مسئولان هستند.

به گفته وی، متاسفانه نیروهای سیمبان شرکتی و حجمی که در خط مقدم شرکت توزیع نیروی برق از جان و سلامتی‌شان مایه می‌گذارند تا چراغ هیچ خانه و کارخانه‌ای خاموش نباشد و آن‌ها که در بحران‌هایی مثل سیل، زلزله، توفان، برف و… اولین نیروهای خدمت‌رسان هستند، از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گفته آن‌ها؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شرکت توزیع برق کشور کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و در عین حال از بسیاری از مزایای رفاهی و قانونی همانند بیمه تکمیلی و لباس کار مناسب حتی در این فصل سرد سال محروم هستیم.

طبق اظهارات کارگران سیمبان؛ علی‌رغم اطلاع مسئولان، کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات سیمبانان وارد میدان نشده و هرگاه کارگران اعتراضی داشته‌اند اقداماتی موقتی انجام شده است.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند، افزودند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی هستیم این در حالیست که وزارت نیرو؛ سیمبانان را جزو نیروی انسانی خود به حساب نمی‌آورد.

کارگران با تاکید بر اینکه مسوولان برق منطقه‌ای و در راس آن‌ها وزارت نیرو باید جوابگوی کارگران زحمتکشی سیمبان باشند که هر لحظه جانشان در خظر مرگ است، گفت: بی‌توجهی به کارگران سیمبان باعث لطمه وارد آمدن به صنعت برق کشور شده است. مسوولان قضایی و نمایندگان مجلس باید جلوی این نابسامانی را بگیرند.

  • منبع خبر : ایلنا