پاک‌سازی ۷۸۸۲ هکتار از حریم جاده‌های استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اجرای پویش ملی «مسیر سبز ـ ایران پاک» در این استان، گفت: از آغاز اجرای این پویش ملی تاکنون، 7882 هکتار از حریم جاده‌های استان مرکزی از زباله پاک‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: استان مرکزی به عنوان نخستین استان کشور است که در سال ۱۳۹۹ بحث پاک‌سازی حریم جاده‌ها از زباله را با هدف اشتغالزایی برای کارگران آسیب دیده از کرونا و حفظ محیط‌زیست آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور نیز در پی این اقدام ارزشمند در استان مرکزی، طرح پاک‌سازی حریم جاده‌ها را به عنوان طرح ملی «مسیر سبز ـ ایران پاک» به تمامی استانداران اعلام و ابلاغ کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پویش در سطح استان اشاره کرده و اظهار داشت: در بازه زمانی ۴ سال گذشته و آغاز اجرای این طرح تاکنون ۴۳ هزار و ۹۹۹ کیسه زباله در ۶۹۱ روز کاری جمع‌آوری شده است.

یوسفی تصریح کرد: هدف از این پویش ملی، پیشگیری از آلودگی و پراکندگی زباله‌ها و پسماند در طبیعت است. در راستای اجرای این طرح، ۶۳ درصد از راه‌های اصلی، ۶۶ درصد از راه‌های بین شهری و ۱۳ درصد از راه‌های روستایی استان مرکزی پاک‌سازی شده است.

وی بیان داشت: طرح پاک‌سازی زباله از حریم جاده‌ها اقدام ارزشمندی است که نقش مؤثری در کمک به حفاظت از محیط‌زیست دارد و امید است این طرح با قوت و در سایه همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف تداوم یابد.