وزیر کشور: در طرح نور اساس کار، اصلاح با تذکر است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر کشور گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده است که حتما با کسی که اهمال و غفلت دارد با کسی که برای ساختارشکنی اقدام می‌کند، تفاوت قائل شود و اساس این است که با تذکر اصلاح شود. غالب افراد با تذکر، رعایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح نور اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش های سنتی، ملی و مذهبی ماست و غالب باتونان ما به حجاب خود را متعهد می دانند و درصد اندکی هم رعایت نمی کنند که البته بخش قابل توجه آنها با تذکرانی که داده می شود، رعایت می کنند و انگشت شمار هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند که فراجا طبق وظایف قانونی خود آن‌ها را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. این کل ماجراست.

وی ادامه داد: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده است که حتما با کسی که اهمال و غفلت دارد با کسی که برای ساختارشکنی اقدام می کند، تفاوت قائل شود و اساس این است که با تذکر اصلاح شود. غالب افراد با تذکر، رعایت می‌کنند.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که طرح نور با دستور وزارت کشور در حال اجراست، گفت: نه، این جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه است.

احمدی درباره سرنوشت لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: فعلا در شورای نگهبان و مجلس است و به مرحله نهایی نرسیده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود که در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می شوند. در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد.