هیات وزیران سه مصوبه زیست محیطی داشت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سخنگوی دولت از تصویب سه مصوبه زیست محیطی در جلسه امرزو هیئت دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات و تصمیمات دولت سیزدهم اظهار کرد: رئیس سازمان محیط زیست گزارشی از اهم اقدامات دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست از جمله جمع آوری گاز مشعل، ارائه کرد و هیات وزیران هم سه مصوبه زیست محیطی داشت.

وی ادامه داد: هیئت دولت به سازمان محیط زیست مجوز مذاکرات برای پیش‌امضای موافقتنامه در حوزه محیط زیست با دولت‌های عضو سازمان شانگهای را صادر کرد. هیات وزیران همچنین با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای کاهش پسماندهای پلاستیکی و مواد زیان‌بخش نیز موافقت کرد.

وی ادامه داد : مصوبه سوم دولت درباره پذیرش پروتکل الحاقی مونترال برای کنترل مواد کاهنده لایه اوزون و ارسال آن به مجلس است. این مصوبات هدیه دولت به دوستداران محیط زیست است.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد:در جلسه امروز، منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شد تا پرداخت هزینه گندم خریداری شده تضمینی با سرعت صورت بگیرد که بتوانیم در شش ماه اول، همه هزینه گندم‌ها را پرداخت کنیم.

بهادری جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد: تولید و خرید داخلی گندم در طول این دولت افزایش داشته است. خرید گندم داخلی ۲٫۵ برابر افزایش یافته است و تسویه بدهی ها نیز انجام شده است و امسال هم انجام می شود.

وی در ادامه گفت: دو لت دو مصوبه به در امور دانشجویی و حمایت از دانشگاه ها داشت. آیین نامه جامعی برای بورس تحصیلی دانشجویان ایرانی در راستای عدالت آموزشی و ارتباط موثر جامعه صنعت و دانشگاه، ایجاد انگیزه برای دانشجویان، جذب برخی اعضای هیئت علمی مورد نیاز و هدفمندی آموزش و پژوهش تصویب شد. مصوبه دیگر هم درباره حمایت از دانشجویان کم بضاعت‌تر در تحصیلات تکمیلی بویژه مقطع دکترا بود و آیین نامه در این خصوص تصیوب شد.