بهادری جهرمی: مکلفیم آنچه شهید رئیسی وعده داد را تکمیل کنیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سخنگوی دولت گفت: دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رئیس جمهور شهید وعده داده بود تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی بهادری جهرمی در نشست خبری مشترک با صولت مرتضوی و بهرام عین اللهی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: در روزهای آخر فعالیت دولت سیزدهم هستیم. در پی شهادت آیت الله رییسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم، اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رئیس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.

یارانه نقدی  در دولت سیزدهم حدود ۹ برابر شد

وی ادامه داد: از امروز به صورت روزانه فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از ۳ سال را معرفی می‌کنیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دستگاه‌های مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و یارانه نقدی است. در این دولت یارانه نقدی حدود ۹ برابر شد، همچنین کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی از سوی مردم‌ همراه شد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بود که در این دولت به صفر رسید. شهید رئیسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد. شورای عالی سلامت را بعد از ۱۰ سال احیا کرد. درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: در این ۳ سال ۸ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد که ۷ جلسه آن در زمان حیات شهید رئیسی بود.

وی تاکید کرد: در ابتدای دولت شرایط تورم به شدت وخیمی داشتیم که گریبانگیر دولت شده بود و معمولاً در این شرایط تورمی، ضریب جینی باید افزایش یابد اما برخلاف روال همیشگی در شرایط تورمی، ضریب جینی در دولت شهید رئیسی کاهش یافت و از حدود ۰٫۴ درصد به ۰٫۳۸ رسید که موجب کاهش فاصله طبقاتی در کشور شد.

بهادری جهرمی گفت: دولت در حرکت به سمت ساماندهی ‌واگذاری مدیریت شرکت‌ها به مردم و انتظام‌بخشی مردمی که برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر آن داشت، باعث افزایش ضریب بهره‌وری در سطح کلان و سوددهی شرکت‌ها و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های متعدد شرکت‌ها شد. در زمینه شرکت‌های دولتی، ساماندهی پرداخت‌ها به مدیران شرکت‌ها و همچنین در صندوق‌های تابع دولت انجام شد و شاهد جلوگیری از پدیده حقوق نجومی برای مسئولان شرکت‌ها از یک‌سو و حقوق پایین کارگران از سوی دیگر بودیم.