۲ مسیر دسترسی تونل غدیر احداث می‌شود/ رضایتمندی مردم در صدر فعالیت‌های شهرداری قم قرار دارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهردار قم از احداث دو مسیر دسترسی جدید در تونل غدیر برای تکمیل دسترسی‌های شرق حرم مطهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در حاشیه آیین سومین گام از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: رضایتمندی مردم در صدر فعالیت‌های شهرداری قم قرار دارد.

وی با اشاره به قدمت ۵۷ ساله پروژه فاز پنج عمار یاسر، افزود: امروز این مسیر باز شده و نزدیک به دو هزار میلیارد تومان برای تملک این پروژه در طول سالیان گذشته هزینه شده است.

شهردار قم هزینه عمرانی اجرای این پروژه را ۲۳۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: اتصال این پروژه به تونل غدیر اقدامی بود که در مسیر احیای یک محور بزرگ ترافیکی در شرق حرم مطهر شکل گرفت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به امتداد تونل غدیر تا میانه پروژه فاز پنج عمار یاسر برای کاهش بار ترافیکی در محدوده تقاطع خیابان معلم اضافه کرد: با این پروژه بخشی از تونل غدیر که سال‌ها متروکه مانده بود، احیا شد.

وی احداث دو مسیر دسترسی برای تونل غدیر در سال جاری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این پروژه ارتباط به پیامبر اعظم(ص) را تسهیل می‌کند و موجب می‌شود این تونل نقش‌آفرینی چندجانبه ترافیکی داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به اهمیت بدنه‌سازی بلوار جعفر طیار (ع) گفت: درصدد هستیم این محور به یک خیابان نمونه از نظر سیما و منظر شهری و معماری ایرانی اسلامی تبدیل شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به تکمیل یا آغاز شش تقاطع غیرهمسطح در سال جاری اظهار کرد: سه پروژه در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد و برنامه‌ریزی برای تکمیل ۳۵ تقاطع غیرهمسطح که در سال‌های گذشته آغاز شده تا سال ۱۴۰۴ انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ تقاطع تکمیل‌شده است و شش تقاطع به‌زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.