«ماهر کوچولو» در هفته اول میزبان دانش‌آموزان  درکاشان به هنر سفالگری شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
به مناسبت هفته صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای تقویت خلاقیت، توسعه مهارت‌های هنری و دستی، بالا بردن حس زیبایی و ابتکار اقدام به برگزاری کارگاه «ماهر کوچولو» مهارت مادر و کودک با حضور کودکان رده سنی ۷ تا ۹ سال کرد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا » از کاشان ، «ماهر کوچولو» از سری برنامه‌های مهارت محور فرهنگ‌سرای مهر ویژه کودکان و نوجوانان است که در نخستین هفته، کودکان در کنار مادرانشان با حضور در کارگاه آموزش سفال‌گری که تحت نظارت فاطیما اخلاقی تشکیل شد از طریق پخش کلیپ‌های آموزشی با انواع صنایع‌دستی به ویژه سفال‌گری‌، قدمت و پیشینه‌، کاربرد و کارکرد در زندگی، نحوه ساخت و تولید ابزار و وسایل از طریق هنر سفال‌گری آشنا شدند.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این کارگاه به صورت جذاب و لذت‌بخش با توجه به سطح مهارت و علاقه خود بهترین تجربه را کسب کرده و با مباحث اولیه سفال‌گری آشنا شدند و در ادامه مربیان، کودکان را در مسیر یادگیری این هنر هدایت کردند و هر یک از هنرجویان یک طرح ابداعی و مبتکرانه را انتخاب و با همیاری مادران شروع به ساخت آن کردند.

شایان ذکر است فرهنگ‌سرای مهر با اجرای برنامه «ماهر کوچولو» در قالب تشکیل کارگاه و ورکشاپ به صورت هفتگی به آموزش مهارت و هنر به کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

انتهای پیام./

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی