مقامات دولتی برای روی کار نیامدن پزشکیان تمام امکانات خود را بسیج کرده‌اند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و رئیس کمیته کارگری مسعود پزشکیان گفت: اینکه دولت دقیقاً چند روز قبل انتخابات علی الحساب مبالغ متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دستگاه‌ها و صندوق‌ها را پرداخت می‌کند، نه تخلف قانونی که نوعی بی‌اخلاقی سیاسی و ریاکاری است. بازنشستگان این پول‌ها را می‌گیرند زیرا حق‌شان است اما تشخیص می‌دهند که چه کسانی از روی ریاکاری در دقیقه نود انتخابات، این پول را با چه نیتی داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و رئیس کمیته کارگری مسعود پزشکیان به انتقاد از عملکرد انتخاباتی اعضای دولت سیزدهم پرداخت.

صادقی در این سخنرانی اظهار کرد: بنابر اطلاعاتی که ما دریافت کردیم، مدیران کل وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بسیج شدند تا تشکل‌های کارگری و بازنشستگی را در کشور به رای دادن به آقای جلیلی ترغیب کرده و زیرمجموعه‌های این تشکل‌ها و اعضای آنان را نیز از این طریق به حمایت از سعید جلیلی دعوت کنند.

وی افزود: اینکه دولت مستقل با بودجه بیت المال در حمایت از کاندیدای مشخصی اقدام کند، با هیچ یک از مولفه‌های قانون اساسی، قانون انتخابات، مولفه‌های اخلاقی و شرعی و شاخص‌های مردم سالاری در جهان، همخوانی ندارد. من تعجب می‌کنم که چرا دولت مستقر، معاون اجرایی خود را به عنوان رئیس ستاد آقای سعید جلیلی معرفی می‌کند! این درحالی است که حوزه معاونت روابط کار این دولت در سطح مدیران کل تلاش می‌کنند تا کارگران و مردم را در نشست‌هایی برای ترغیب آنان برای رای به آقای جلیلی متقاعد کنند؟ آیا سازمان تامین اجتماعی از جیب مردم باید ادارات کل خود را بسیج کند تا به نفع آقای جلیلی کار کنند؟ این درحالی است که رئیس مجلس این کشور به همراه کمیته امداد و ده‌ها نهاد دیگر نیز اقدامات مشابهی کرده و حداقل در ظاهر نیز در دولت و مسندهای حکومتی، بی‌طرفی را حفظ نمی‌کنند.

رئیس کمیته کارگری مسعود پزشکیان تصریح کرد: برخی از این افرادی که چنین سراپا نشناخته و بی‌مهابا از آقای جلیلی حمایت می‌کنند، از این واهمه دارند که آقای پزشکیان بیاید و پرده را بالا زده و رانت‌های موجود را عیان کند. به آن‌ها این پیام را می‌دهیم که آقای پزشکیان فردی اخلاق‌مدار است و آبروی افراد برایش مهم است، اما در عین حال ایشان اجازه نمی‌دهد همچنان افراد تحت همان پرده‌ها به کارهایی که قبلا می‌کردند، ادامه دهند؛ زیرا حیثیت نظام نباید قربانی رفیق‌بازی‌ها و خاصه خواری‌های و رانت افراد شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: اینکه همه در دولت مانند ابر و باد و مه و خورشید و فلک، دست در دست هم می‌دهند تا آقای پزشکیان رای نیاورد، عجیب است زیرا ایشان آمده تا اخلاق اسلامی را پیاده کند. تصور بنده این است که این گروه موسوم به «پایداری» فاقد این اخلاق است. علت این امر نیز این است که جنس تفکر برخی شان از جنس انجمن حجتیه است که تا آخر مقابل تفکرات امام خمینی که فرهنگ اصیل انقلابی تشیع بود، ایستادند. پزشکیان آمده تا جلوی این جریان را بگیرد ولی در این راستا پرده دری نمی‌کند. لذا حضرات نگران نباشند.

صادقی در پایان بیان کرد: اینکه دولت دقیقاً چند روز قبل انتخابات علی الحساب مبالغ متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دستگاه‌ها و صندوق‌ها را پرداخت می‌کند، نه تخلف قانونی که نوعی بی‌اخلاقی سیاسی و ریاکاری است. البته این مبلغ باید در همان ابتدای سال انجام می‌شد. البته این اقدامات برای آنان آب ندارد، اما برای بازنشستگان نان دارد! خوب شد که حداقل بخشی که مطابق قانون باید از فروردین به بازنشستگان می‌دادند، اکنون به بهانه انتخابات پرداختند. بازنشستگان می‌دانند که این مبلغ از روی اخلاص و وظیفه‌شناسی پرداخت نشده است. بازنشستگان این پول‌ها را می‌گیرند زیرا حق‌شان است اما تشخیص میدهند که چه کسانی از روی ریاکاری در دقیقه نود انتخابات این پول را با چه نیتی داده‌اند.

  • منبع خبر : ایلنا