«نبود امنیت شغلی» و «دستمزد پایین»، مهمترین دغدغه کارگران است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: نبود امنیت شغلی و پایین بودن دستمزد، مهم ترین ناراحتی کارگران است در حالی که اگر کارگر از آینده شغلی خود اطمینان داشته باشد، راندمان کاری بالاتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، غلام رضا طالبا در جلسه رفع موانع تولید در شهرک صنعتی سرخنکلاته اظهارکرد: نداشتن امنیت شغلی و پایین بودن دستمزد از اساسی‌ترین مشکلات جامعه کارگری است و متاسفانه دستمزد سال‌جاری کارگر به نسبت تورم افزایش  پیدا نکرد و جامعه کارگری با مشکلات جدی مواجه است.

وی ادامه داد: کارگران از اصلی‌ترین بازو‌های تولید کشور هستند ولی متسفانه هیچ حمایتی از این قشر محروم جامعه نمیشود. دولت می‌تواند با کمک‌های غیرنقدی و عرضه کالا‌های اساسی با قیمت مصوب، به کارگران کمک کند.

طالبا بیان کرد: درحال حاضر کمبود نیروی متخصص و مواد اولیه دو چالش مهم صنعت و تولید است و قیمتهای مواد اولیه به طور غیرمنطقی درحال افزایش است و هر روز این قیمتها بیشتر می‌شود.

وی افزود: متاسفانه زمانی که دولت بخواهد از صنعتگران مالیات بگیرد خیلی خوب عمل می‌کند اما در حوزه تولید توجهی به صنعتگران ندارند. دولت باید معافیتهای مالیاتی را حداقل برای ۵ سال برای تولیدکنندگان درنظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات مالی واحدهای تولیدی در استان گلستان مربوط به تامین سرمایه در گردش است.مدیران بانکی با حضور در واحدهای تولیدی بسترهای لازم را برای تولیدکنندگان فراهم کنند.