اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس به عدم افزایش حقوق
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان، زاگرس به‌ عدم افزایش حقوق در سال جاری خود اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری تراورس مشغول کارند، از سه روز پیش (نهم، دهم و یازدهم خرداد ماه) به‌ عدم افزایش دستمزدهای خود در سال جاری اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آن‌ها بدون اعمال افزایش حقوق سال جدید بوده و درخواست آن‌ها تسریع در پرداخت مابه التفاوت حقوق‌هایشان است.

به گفته آن‌ها، با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد در شورایعالی کار در نوزدهم اسفند، همه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق قانونی کارگران خودبر اساس مصوبه جدید هستند اما ظاهرا شرکت تراورس امکان افزایش حقوق کارگران را ندارد.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: علارغم گذشت بیش از ۷۰ روز از آغاز سال جاری که قیمت بسیاری از اجناس به شکل سرسام آوری افزایش یافته، ما کارگران ابنیه فنی تراورس همچنان با دریافت حداقل پایه حقوق سال ۱۴۰۰ گذران می‌کنیم.

این کارگران که به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، با بیان اینکه میزان دریافتی اردیبهشت ماه یک کارگر تراورس با دوفرزند ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است، اظهار داشتند: نادیده گرفتن مصوبه مزد شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی دستمزد خلاف قانون کار است و در این مورد کسی در راه آهن پاسخگو نیست.

  • منبع خبر : ایلنا