اعتراضِ نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان به دخالتِ اداره کار در تصمیمات هیأتهای تشخیص و حل اختلاف
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان می‌گویند: طبق رأی دیوان عدالت اداری، ما نیروی دائم شرکت خدمات اول به حساب می‌آییم و این شرکت هنوز مفاصا حساب خود را به هیأتهای اداره کار نداده و به طور کامل تسویه حساب نکرده است. پس تا زمانی که این شرکت با مخابرات قرارداد دارد و تسویه حساب کامل نکرده، رابطه‌ی ما نیز با این شرکت پابرجاست

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جمعی از نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان، از دخالت اداره کار این استان در تصمیماتِ هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف خبر دادند.

این نیروها می‌گویند: هیأتهای تشخیص و حل اختلاف و دیوان عدالت اداری، حدود دو سال پیش رأی بازگشت به کار ما را صادر کردند که طبق این رأی حدود ۷۰ نفر از کارکنانی که از سوی مخابرات اخراج شده بودند، نیروی دائم شرکت خدمات اول شدند.

آن‌ها می‌گویند: مخابرات و شرکتِ پیمانکار تاکنون زیر بار اجرای این حکم نرفته‌اند و مجبور به پرداختِ حق السعی به کارگران شدند.

به گفته‌‎ی این نیروها، اوایل امسال مخابرات مدعی شد که با شرکتِ پیمانکارِ خدمات اول قطع همکاری کرده است و از آنجا که ما به عنوان نیروهای این شرکت به حساب می‌آمدیم، دیگر هیچ مسئولیتی در قبال ما ندارد.

این نیروها می‌گویند: به مراجع تشخیص و حل اختلاف شکایت کرده‌ایم، اما اداره کار در نامه‌ای به این مراجع تأکید کرده است که از انجا که شرکتِ پیمانکار خدمات اول با مخابرات استان خوزستان قطع همکاری کرده، پس دیگر نیازی به رسیدگی به شکایتِ کارگران نیست.

آن‌ها می‌گویند: اداره کار به جای اینکه شرکتِ مخابرات را بابتِ‌ عدم اجرای قانون مواخذه کند، از هیاتهای تشخیص و حل اختلاف می‌خواهد که به شکایت کارگران رسیدگی نکند!

این نیروها می‌گویند: طبق رأی دیوان عدالت اداری، ما نیروی دائم شرکت خدمات اول به حساب می‌آییم و این شرکت هنوز مفاصا حساب خود را به هیأتهای اداره کار نداده و به طور کامل تسویه حساب نکرده است. پس تا زمانی که این شرکت با مخابرات قرارداد دارد و تسویه حساب کامل نکرده، رابطه‌ی ما نیز با این شرکت پابرجاست و هیچ کس، حتی اداره کار هم حق دخالت در امور هیأتهای تشخیص و حل اختلاف را ندارد.

گفتنی است؛ حدود ۷۰ نفر از نیروهای پیمانکاری مخابرات خوزستان، دو دوره بدون قرارداد برای شرکت پیمانکار مخابرات کار کردند که با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رأی گرفتند. مطابق رأیی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف و دیوان صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم شرکت پیمانکاری همراه اول به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند اما مخابرات بعد از سال‌ها هنوز زیر بارِ اجرای حکم نرفته است.

  • منبع خبر : ایلنا