اشتغال ۶۳ هزار نفر بیمه شده اجباری در ۱۲۰۰ داحد تولیدی کاشان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از اشتغال 63 هزار نفر بیمه شده اجباری در 1200 واحد تولیدی شهرستان کاشان خبرداد و افزود :  جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان 290 هزار نفر می باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از اشتغال ۶۳ هزار نفر بیمه شده اجباری در ۱۲۰۰ واحد تولیدی شهرستان کاشان خبرداد و افزود :  جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان ۲۹۰ هزارنفر می باشد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا »  در کاشان ، حسن اربابی، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت:کارگران در قبل از انقلاب ودوران دفاع مقدس  به  عنوان موثرترین قشر جامعه خوبی نقش آفرینی کردند.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی کاشان با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری کارگران ستوان فقرات  جامعه هستند گفت : کارگران با تمام ناملایمات وسختی ها وکاستی ها میشه پای مردم ، جامعه  و نظام  بوده و هستند.

اربابی  با تشریح برنامه های هفته کارگر در شهرستان کاشان  اظهار داشت : جلسه هماهنگی با اعضای ستاد بزرگداشت  هفته کار و کارگر ، دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان ، دور همی کارآفرینی ، نشست بصیرتی در خصوص تحقق شعارسال ، حضور کانون خدمات رضوی در اداره تکاور، دیدار اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه در کاشان ،  زیارت عاشورا ، غباروبی  و عطرافشانی  گلزار شهدای دارالسلام ، دیدار اعضای ستاد با منتخب مردم در مجلس ، جشن کارگری شهرداری کاشان و دیگر شرکت های تولیدی بزرگ ، همایش پیاده روی جامعه کارگری شهرستان درارتفاعات روستاهای خنب  و دره ، دیدار با  خانواده شهدای کارگر ، اختامیه مسابقات ورزشی کارگری و افتتاح زمبن چمن مصنوعی از مهمترین برنامه های هفته کارگر در شهرستان کاشان می باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان تصریح کرد : امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی  در هفته کار و کارگر از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت ۲۰ کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را ۱۱۱ درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و ۴۳۲ مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی برلزوم پایدارنمودن تسهیلات اشتغال در شهرستان کاشان تاکید کرد و  تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی نرخ بیکاری شهرستان کاشان را ۷ و دو دهم درصد عنوان کرد و افزود: این شهرستان در بین شهرهای استان بهترین نرخ بیکاری را دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از اشتغال ۶۳ هزار نفر بیمه شده اجباری در ۱۲۰۰ واحد تولیدی شهرستان کاشان خبرداد و افزود : جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان ۲۹۰ هزارنفر می باشد.

وی  از وجود ۲۸ شورای اسلامی کار در واحد های  تولیدی شهرستان کاشان خبرداد و افزود : سه مورد از این شورای های اسلامی کار سال گذشته ایجاد شده است ضمن اینکه ۹ شورای اسلامی کار تجدید آن نیز  برگزارشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان همچنین از تشکیل سه مورد انجمن صنفی کارگری وکارفرمایی  در سال گذشته  خبرداد و افزود : درحال حاضر ۲۸ انجمن صنفی و کارفرمایی درشهرستان کاشان فعال می باشند.

اربابی از وجود ۵۰ مورد نماینده کارگری در واحد های تولیدی این شهرستان خبرداد و افزود: دیدگاه این اداره توسعه  و تقویت شوراهای اسلامی کار، انجمن های صنفی کارگری و نماینده کارگری می باشد.

انتهای پیام./

  • نویسنده : سید مصطفی دولت آبادی